💬
Logga in
Fuska.se

Hur Öppnar Man En Ketchup-flaska?

70 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #1

Varje gång jag öppnar en Ketchup-flaska som stått upp-o-ner för att det är lite kvar i den, så sprutar det alltid ut massa ketchup och det kan bli kletigt... Hur öppnar man en ketchup-flaska med lite ketchup kvar som stått upp-o-ner utan att den sprutar massa?

Jag använder Heinz...

Senast ändrad:

Dave37 reagerade på det här
Nivå 7 · Fuskare

skär upp den ;:

Nivå 4 · Lärling

vänder den rätt håll och öppnar den

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #4
↗ till inlägget

vänder den rätt håll och öppnar den

men det sprutar ut ändå! det är nåt slags tryck som bildats i flaskan och eftersom all ketchup ligger vid korken så sprutar det ut när man öppnar den hur man än håller den..

Köp den sprutfria heinzflaskan.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Köp den sprutfria heinzflaskan.

hmm aldrig tänkt på det men dom är ju dyrare :P vill veta hur man får en vanlig flaska att inte spruta

Kostar inte mycket mer, och jag tror dina föräldrar betalar ketchupen :P

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Varje gång jag öppnar en Ketchup-flaska som stått upp-o-ner för att det är lite kvar i den, så sprutar det alltid ut massa ketchup och det kan bli kletigt... Hur öppnar man en ketchup-flaska med lite ketchup kvar som stått upp-o-ner utan att den sprutar massa?

Jag använder Heinz...

sätt fast ett sugrör i öppningen som når till hälten av flaskan, då kommer det in luft. det är det ända jag kan komma på.
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Jag använder Heinz...

Håll "hålet" ovanför maten da ;).
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag använder Heinz...

Håll "hålet" ovanför maten da ;).

jo men det sprutar sååå snabbt så att det hinner komma i korken och oftast på händerna :( dave37 förstår inte vad du menar med ett sugrör om flaskan ska stå upponer
Nivå 7 · Fuskare

Ok jag får väll rycka in för att detta ska funka, jo byt till felix! och ta den dära flaskan som ska stå uppochner för den har nått i korken som gör att det inte sprutar förän man trycker på flaskan.

Nivå 5 · Fuskare

Haha vilket ilandsproblem! Låt bli att låta flaskan stå med halsen neråt då! :P

Nivå 8 · Veteranfuskare

1. Skaka flaska, så all ketchup åker ner mot korken.

2. Öppna flaskan, över maten.

3. Tryck på flaskan, utan att det kletar sig.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Haha vilket ilandsproblem! Låt bli att låta flaskan stå med halsen neråt då! :P

men då tar det så lång tid att få ut den när man öppnar den :(

↗ till inlägget
1. Skaka flaska, så all ketchup åker ner mot korken.

2. Öppna flaskan, över maten.

3. Tryck på flaskan, utan att det kletar sig.

tror jag provat det men det var ändå lite kvar vid korken, men ska prova igen
7 Aug 2008
Nivå 6 · Fuskare

Slå på den tills den blöder ketchup.

Nivå 5 · Fuskare

ÖVA! Övning ger färdighet. Du får helt enkelt prova dig fram och så kan du sedan skriva en guide i hur man ska ta sig till :P

Nivå 3 · Lärling
Du är helt enkelt för dålig för att äta ketchup, sluta med det.. :lol:
Nivå 4 · Lärling

Öh, ta någon pappers bit precis framför hålet innan du stänger. När du öppnar kommer nog pappersbiten hålla emot trycket.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Du är helt enkelt för dålig för att äta ketchup, sluta med det.. :lol:

Haha instämmer! Det verkar kräva vissa skills för att få använda ketchup till maten! Min 3-åriga granne fixar det iaf utan problem. Åt mackaroner och han tog ketchup på idag utan problem. And believe it or not, den hade stått med flaskhalsen ner :o Men det sprutade inte! :lol:

8 Aug 2008
Nivå 4 · Lärling

Han använde ju det äckliga felix ketchup isåfall.

Heinz e godare det e mer smak o den e lite starkare, typ.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in