Vitdom Skrivet 25 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 (redigerat) Jag har tänkt mig att jag ska börja programmera lite Java, men jag har inte lyckats kompilera ett program. Jag använder kompilatorn MinGW GCC(mingw32-gcj(tror att det är java kompilatorn) 3.4.5) för att försöka kompilera min kod. När jag försöker kompilera min kod får jag detta felmeddelande: C:\Program\MinGW\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\..\mingw32\bin\ld.exe: cannot find -liconv collect2: ld returned 1 exit status Här är koden som finns i Hello.java: public class Hello { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello World!"); } } Jag använder Windows Xp Home Edition 32-bit Svensk version med SP 3. Vad gör jag fel/är fel? (Jag är hel nybörjare på Java, börjar med att installera kompilatorn) OBS! Jag fick reda på hur man gjorde, behöver inte mer hjälp. Redigerat 26 Augusti 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2008 (redigerat) Varför installerar du inte JDK (Java Development Kit) som finns på javas (suns) hemsida? Det funkar iaf. Fattar inte varför Mingw skulle kunna göra javabytekod... Redigerat 27 Augusti 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2008 Varför installerar du inte JDK (Java Development Kit) som finns på javas (suns) hemsida? Det funkar iaf. Fattar inte varför Mingw skulle kunna göra javabytekod...Jo, jag gjorde det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.