Hoppa till innehåll

"mobbare" I Er Skola?


360Xbox
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag undar om det finns några mobbare eller liknande i er skola, jag menar inte typ nån som bara har vart elak 1 gång eller nått sånt, jag menar nån som är elak hela tiden!

I min skola finns det 2 killar som är as jobbiga!

samma med min 2 killar dem bråkar med alla <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undar om det finns några mobbare eller liknande i er skola, jag menar inte typ nån som bara har vart elak 1 gång eller nått sånt, jag menar nån som är elak hela tiden!

I min skola finns det 2 killar som är as jobbiga!

Går på gymnasiet, och när man går på gymnasium så är man antagligen mognare, och växt ifrån idéen att reta andra för personlighet eller utseende.

Så nej, det finns inga mobbare på våran skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man bryr sig inte om hur andra ser ut och sånt på gymnasiet...Då bryr man sig väl bara om läxor, prov etc. Eller hur?

 

 

Fanns väl några j*vlar i Låg/Mellanstadiet. Tjaa...Hade några på mig nästan hela tiden...Sen i 6an tog jag över(Inte som mobbare) men sen kan jag inte komma på någon...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobbare som jag fått för mig det är någon som hoppar på samma person om och om igen. Det finns ingen riktig sådan i min årskurs iaf (nian). Det finns så många töntiga på min skola att det inte går att mobba någon för det. Alla är väldigt olika också så det är ingen som blir retad för att den är annorlunda på något sätt. Väldigt skönt faktiskt.

 

Men det finns faktiskt två killar som kräver uppmärksamhet hela tiden för att må bra. Detta får de bl.a. genom att trycka ned/reta olika människor med smågrejer inför klassen, klasserna. Inte samma person många gånger, utan det är olika varje gång. Men de är ganska mesiga egentligen (speciellt den ena), så det är ingen större fara. Om de skulle börja mobba någon skulle jag sätta stopp för det. De har ju inga riktiga kompisar som ställer upp för dem heller. Märkligt att man kan leva så...

 

Hände en grej i morse t.ex. Först kom jag in en minut för sent ungefär, klassen satt och kollade på film. Direkt får jag den extremt onödiga och fåniga kommentaren "Benjamin, det är andra gången du kommer för sent den här veckan". Men det är ju inte läraren som säger det, utan den största uppmärksamhetsberoende skiten. "Vad f*n har du med det att göra?" säger jag, tittar på honom och går och sätter mig. Men det kommer jag ju knappast komma undan med. Varje person som sätter sig upp mot honom ska han trycka ned igen. :rolleyes:

Senare på dagen går han bara förbi mig och tar pennan som ligger bredvid mig, trodde nog att det var min. Sedan går han bara iväg, ville tydligen starta bråk eller visa att jag inte "vågar" ta tillbaka pennan från honom. Tur att det inte var min penna. :huh:

 

 

Min skola har bara sådana små skitproblem. Min årskurs är extremt snäll mestadels och det spelar ju ingen roll om småungarna är lite jobbiga...

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, det skulle väl vara en isåfall. Mads. Han är egentligen ingen 'mobbare' men han är så oerhört osäker på sig själv, så han bokstavligen letar efter 'svaga punkter' hos andra människor. Som när jag började få musche i sjuan, då var han på mig hela tiden, typ, hehe muustasch!!!! Ska du inte ta bort mustaschen? Tror du tjejer tänder på såntdär? Oerhört irriterande, och ledssamt. Men jag slog tillbaka hårdare mot honom, så jag blev kallad till ett möte med tre lärare och mig själv, där dom sa att jag har vart väldigt dum mot honom.(Eh?)

Antagligen skulle han kalla mig mobbare.

 

O.B.S!! Muschen är förstås borta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...