Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Skämtar du med mig?

Första gången jag satte på Game maker så visste jag hur man gjorde så gubben gick.

Och nej jag vill inte göra ett spel med dig :P Men jag kan säga hur man går.

Tryck på den blå bollen som heter "Object" välj en sprite tryck sedan på "Add event" och välj keyboard och ta "Up","Left,"Right","Down". Ta någon av dem här!

Kolla sedan till höger och tryck på den röda grejen som har pilar som sticker åt alla håll och dra den till rutan till vänster.

Nu kommer det komma upp en ruta, och då kommer det komma upp 3 prickar där det står "Self" "Other "Object" väl object och välj din gubbe.

Ta sedan speed 3 eller nåt passande.

Tryck på höger på "Directions"!

Så gör nu detta på Up down left eller dem du inte har gjort det på!

Gäst OneDream
Skrivet

Skämtar du med mig?

Första gången jag satte på Game maker så visste jag hur man gjorde så gubben gick.

Och nej jag vill inte göra ett spel med dig :P Men jag kan säga hur man går.

Tryck på den blå bollen som heter "Object" välj en sprite tryck sedan på "Add event" och välj keyboard och ta "Up","Left,"Right","Down". Ta någon av dem här!

Kolla sedan till höger och tryck på den röda grejen som har pilar som sticker åt alla håll och dra den till rutan till vänster.

Nu kommer det komma upp en ruta, och då kommer det komma upp 3 prickar där det står "Self" "Other "Object" väl object och välj din gubbe.

Ta sedan speed 3 eller nåt passande.

Tryck på höger på "Directions"!

Så gör nu detta på Up down left eller dem du inte har gjort det på!

låter väldigt kopierat..

gamemaker är tråkigt :D

• 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...