Median Skrivet 9 September 2008 Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 Hej alla, Installerade nyss om Vista till XP, men nu när jag har XP så vill inte internet funka.. Jag har kopplat in sladden i datorn och allt, men anslutningen kommer inte ens upp i Anslutningar vid kontrollpanelen, så internet fungerar inte. Någon som vet hur man löser det här? Jag använder en router (Eller tja, om man ens kan kalla det en router då det inte är någon brandvägg i den eller något så att man kan komma åt den genom 192.0.0.2 etc. ) som man kopplar till sladden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 9 September 2008 Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 Hej alla, Installerade nyss om Vista till XP, men nu när jag har XP så vill inte internet funka.. Jag har kopplat in sladden i datorn och allt, men anslutningen kommer inte ens upp i Anslutningar vid kontrollpanelen, så internet fungerar inte. Någon som vet hur man löser det här? Jag använder en router (Eller tja, om man ens kan kalla det en router då det inte är någon brandvägg i den eller något så att man kan komma åt den genom 192.0.0.2 etc. ) som man kopplar till sladden.. Har du kollat så att du inte behöver drivrutiner för nätverket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 9 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 (redigerat) Verkar vara det.. Men jag hittar inte drivrutinerna. Onboard LAN * PCI Realtek RTL8201N 10/100Mbps Är det enda som står, men jag hittar inte drivrutinerna till det! Har sökt som en jäkel. Jag hittade det här: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...7676&dlc=en Då jag sökte efter ECS MCP61PM-HM specifikationerna för HP's datorer.. Datorn heter 6345.sc eller bara 6345. Har installerat drivrutiner till Ljud och grafik på datorn också om det har någon betydelse, inga andra drivrutiner. Har läst om att om man installerar chipset drivrutinerna så kanske ethernet driv rutinerna följer med? EDIT: Hittade detta http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_43...nxp32_8.26.html Jag vet inte om det funkar, men jag kan pröva då det längre ner står Ethernet NRM driver version 5.09 (WHQL) Och jag använder GeForce 6150SE nForce 430 chipset. GeForce 6150SE är bara en integrerad grafik styrkrets som sitter i chipsettet mitt verkar det som, men jag vill inte installera det paketet med både 6150 och 430 drivrutinerna som jag också hittade då jag redan har ett grafikkort. EDIT IGEN: http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...8.26_11.09.html Det verkar vara den nyaste chipset drivern, kanske ska prova. Redigerat 9 September 2008 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 9 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 Fick igång det tack vare nForce drivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.