Hoppa till innehåll

Djur Tester


Garone

Rekommendera inlägg

 

Forskare utför massor av hemska tester på djur ( som at t.ex avlägsna ögonen på ett djur och sedan pumpa ögonholorna fulla av kemikalier för att se hur djuret reagerar. )

Majoriteten av dessa tester och experiment som utförs har inte ens målet att upptäcka något viktigt, utan att utveckla vardagliga saker som bättre schampo som svider mindre i ögonen, ect.

 

Tycker ni att det är värt det? Borde man forsätta testa saker på djur? Tycker ni att tusentals djur borde bli torterade för att vi ska få bättre schampo?

 

( Filmen jag linkade i början visar lite saker av vad jag berättade. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är fel att testa saker som du nämner på djur. MEN den där filmen sög, ingen fakta inget konkret var mer en raklam film än något bevis.

 

Kunde ha hållt med dig om du hade haft lite bevis med andra ord.

 

Soad_token

Kan bli lite svårt att bevisa det eftersom jag inte kan peka ut något specefikt labb eller något där de utför det, men jag kan komma med en ny film:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellre på djur är människor

Men det kan väl diskuteras om de ska testa om det gör ont att få shampoo i ögonen

 

EDIT: för övrigt är PETA lika irriterande som andra aktivister så strunt i dom.

Aktivister är irriterande? Jag tycker aktivister är riktigt modiga som vågar sprida deras åsikter. De riktiga hjältarna är ALF och ELF som jag inte riktigt vet om de kan kallas aktivister, men de är sedda på av staten som terrorister vilket är helt sjukt eftersom det är tvärtom imo.

 

Grejen är att djur också är levande varelser med nervsystem, känslor osv. och deras liv kastas ut på mestandels onödiga experiment som inte nödvändigtvis leder till resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser t ex Greenpeace som irriterande terrorister då de bordar transporter för att klaga, hotar besättningen med våld o.s.v.

Att de står utanför företag o skriker som idioter gör inte mycket till skillnad heller.

 

PETA:

 

http://www.youtube.com/watch?v=l9ijLulwUTY

 

"Without animal research, we have no biomedical science. Not only do we have no biomedical science, we have no public health. We would lose about 85-90% of medical progress from this point forward. Essentially medical research would come to a halt. That's basically what we would lose. Everything."

 

EDIT: som sagt, vissa experiment är onödiga, men se vad som vi har fått tack vare djurförsök (credit till ovan video)

Antidoes to:

Chicken Pox, Cholera, Diphitheria, Flu, Influeza B, Hepatitis A/B, Measles, Mumps, Polio, Rabies, Rubella

smallpox, Tetanus, "whooping cough", Yellow Fever,

 

Medicine:

Insulin, Penicillin, Streptomycin, Anti-Inflammatory drugs, Painkillers, Anticoagulants, chemotherapy, cyclosporine

 

Devices:

Pacemakers

Artificial: Hearts, Hips, Knees

 

Procedures:

Angioplasty

Organ/Heart/kidney/Liver/Corneal Transplantation"

 

Tyvärr har djur fått offrats för att vi ska ha uppnått detta, är detta fel enligt dig?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HATAR DOM!

djur plågeri e så j*vla hemskt!

råka typ se nån skumt program där dom band fast nån gris o kasta tegelstenar på hans ansikte wtf!

tycker det e så j*vla hemskt!

ja tycker typ att man ska göra det på människor istället för, för djur är ju så oskyldiga.

nu ska jag gå o gossa me mina hundar.

Redigerat av LKH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HATAR DOM!

djur plågeri e så j*vla hemskt!

råka typ se nån skumt program där dom band fast nån gris o kasta tegelstenar på hans ansikte wtf!

tycker det e så j*vla hemskt!

ja tycker typ att man ska göra det på människor istället för, för djur är ju så oskyldiga.

nu ska jag gå o gossa me mina hundar.

Och du menar då att det va ett djurtest?! -.^

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen aning. :P

säkert några sjuka sydamerikaner som gjorde det .

Och sen kan jag ju tillägga att man testar väldigt mycket medeciner mm. på människor också. Man börjara med djur och går över på människor. Och de "djurtester" vi har sett i den här tråden tror jag knappast har pågått i sverige eller något annat av i-länderna. Däremot kanske i ett u-land. Testerna brukar vara ganska hårt övervakade och gorda för att vara så humana det nu gå.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...