Hanrockar Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Okej, mina föräldrar säger att man kan se allting man gör på datan. Kan man det? T.o.m. vad man skriver på msn? Det känns obekvämt att veta att ens föräldrar kan se på sådant. Kan dem det? Och hur ser dem vilka sidor jag är inne på och sådant? // HANROCKAR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Det du har skrivit i MSN sparas i en mapp. Det går att ändra det med en ändring i inställningarna på MSN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Barejalla Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Om du använder firefox gå till: Verktyg>Rensa ut känslig data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 14 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 okej, men kan man radera det jag HAR skrivit? Och hur hittar man det. Hittar bara en fil som heter cclitesetup.... något Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 De kan väl inte se det från en annan data eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Barejalla Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 De kan väl inte se det från en annan data eller?Inte normalt,nej.Men det finns saker som keyloggers som gör så att nån annan kan se vad man gör. Men en keylogger är ungefär som ett virus. Och så finns det nåt som heter FRA. De kan typ se allt man skriver,är inne på,laddar ner,ringer, och allt sånt där. Kan inte så mycket inom ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 14 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Min kompis sa att man måste spara det "historik" för att andra ska kunna se vad man har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Barejalla Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Min kompis sa att man måste spara det "historik" för att andra ska kunna se vad man har gjort.Det sparas av sig själv. Men vadårå? varför vill du dölja vad du gör så himla mycket? ;| Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 14 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Mja, tycker bara att det är obekvämt. Iaf, hur gör man så att det inte sparas på datorn eller ta bort det? O.o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Barejalla Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 vet inte om det går men. rulla upp lite så beskrev jag hur man tar bort vad man har varit inne på o skrivit o sånt. iaf med firefox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Om du använder firefox gå till: Verktyg>Rensa ut känslig data. Då ränsar man inte MSN. Det är bara cokies, Historik och lösenord mm. De kan väl inte se det från en annan data eller?Inte normalt,nej.Men det finns saker som keyloggers som gör så att nån annan kan se vad man gör. Men en keylogger är ungefär som ett virus. Och så finns det nåt som heter FRA. De kan typ se allt man skriver,är inne på,laddar ner,ringer, och allt sånt där. Kan inte så mycket inom ämnet. FRA letar efter terrorister och sånna saker, inte om nån tonåring har laddat ner eller vilka sidor den har varit på. Och jag tror inte ens föräldrar använder keylogger på sitt barns dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 14 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Okej :S Svara på min fråga om man kan ta bort eller så. Sparas videofilmerna som någon har spelat in i webcame i msn? (Jag har världens roligste klipp isf) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.