Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tjosan, nu är det så att jag har formaterat min kära dumburk :) Men det gick inte riktigt som jag tänkt mig då C: partitionen vägrade formatera sig, testade först med att högerklicka på den i "den här datorn" och välja formatera. Då kom det upp att det va något som använde enheten osv. Så då tänkte jag "avafan, jag gör som på min gamla" och körde in XP-skivan med glatt humör. När installationen väl är påbörjade så upptäcker jag att den jäveln har hoppat över formationen! :o Så jag tänkte "jaja, jag formaterar D Partitionen och ser om det funkar. Jo men visst, den blev formaterad ögonaböj. Så jag testade lite mer med C-partitionen och det funkade fortfarande inte, och nu när jag startar datorn så har jag visst 2 olika Windows XP home edition att boota ifrån?

Någon som vet vad jag ska göra för att få formateringen att funka? (Dvs, tömma partitionen och bara ha ETT xp) ^^

Edit: upptäckte precis att jag har kvar det gamla "mina dokument" om man går in i C partitionen, men jag har inte åtkomst till dem, någon som kan förklara det också? :P

Redigerat av Dezen
Skrivet

Jadu, jag hade ett liknande problem och det löste jag genom att helt enkelt köra in min gamla Ubuntu-cd och köra GParted som funkar skitbra till att snabbformatera hela disken så att den skall kunna läsas av XP.

Men min rekommendation är att tanka GParted live-cd som finns här:

http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ckage_id=271779

Jag har aldrig testat enbart GParted live-cd men det borde nog funka finfint för dig.

Gäst Overkill
Skrivet (redigerat)

När du trycker in skivan och går till partions menyn, Tryck D på C:/ saken.

Sen gör du en ny.

Redigerat av Overkill
Skrivet

Gim: man tackar =)

Overkill: Jo, funderade på det, men har inte testat eftersom jag inte är säker på att den vill formatera någon del av hårddisken då.

Skrivet

Gim: man tackar =)

Overkill: Jo, funderade på det, men har inte testat eftersom jag inte är säker på att den vill formatera någon del av hårddisken då.

När jag skulle formatera för några dagar tillbaka till XP så gjorde jag D på C partitionen så att den försvann, och det funkade väldigt bra.

Allt försvinner, och det kommer bara fram opartitionerad utrymme som man kan lägga XP på, då blir det C igen, fast formaterad.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...