Hoppa till innehåll

C++!


Barejalla

Rekommendera inlägg

Hej.

Varför får jag det här erroret:

 

"26 D:\Makefile.win [build Error] *** multiple target patterns. Stop. "

 

 

Det blir så när jag compilar och runar den här sourcekoden:

 

#ifdef _WINDOWS
#include <windows.h>
#endif

#include <gl/gl.h>
#include <gl/glu.h>
#include <math.h>
#include <CGfxOpenGL.h>

// disable implicit float-double casting
#pragma warning(disable:4305)

CGfxOpenGL::CGfxOpenGL()
{
}

CGfxOpenGL::~CGfxOpenGL()
{
}

bool CGfxOpenGL::Init()
{   
    // clear to black background
    glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);

    m_angle = 0.0f;

    return true;
}

bool CGfxOpenGL::Shutdown()
{
    return true;
}

void CGfxOpenGL::SetupProjection(int width, int height)
{
    if (height == 0)                    // don't want a divide by zero
    {
        height = 1;                 
    }

    glViewport(0, 0, width, height);        // reset the viewport to new dimensions
    glMatrixMode(GL_PROJECTION);            // set projection matrix current matrix
    glLoadIdentity();                       // reset projection matrix

    // calculate aspect ratio of window
    gluPerspective(52.0f,(GLfloat)width/(GLfloat)height,1.0f,1000.0f);

    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);             // set modelview matrix
    glLoadIdentity();                       // reset modelview matrix

    m_windowWidth = width;
    m_windowHeight = height;
}

void CGfxOpenGL::Prepare(float dt)
{
    m_angle += 0.1f;
}

void CGfxOpenGL::Render()
{
    // clear screen and depth buffer
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);     
    glLoadIdentity();

    // move back 5 units and rotate about all 3 axes
    glTranslatef(0.0, 0.0, -5.0f);
    glRotatef(m_angle, 1.0f, 0.0f, 0.0f);
    glRotatef(m_angle, 0.0f, 1.0f, 0.0f);
    glRotatef(m_angle, 0.0f, 0.0f, 1.0f);

    // lime greenish color
    glColor3f(0.7f, 1.0f, 0.3f);

    // draw the triangle such that the rotation point is in the center
    glBegin(GL_TRIANGLES);
        glVertex3f(1.0f, -1.0f, 0.0f);
        glVertex3f(-1.0f, -1.0f, 0.0f);
        glVertex3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
    glEnd();
}

 

 

I Makefile grejen som kommer up står det :

 

# Project: Project1
# Makefile created by Dev-C++ 4.9.9.2

CPP  = g++.exe
CC   = gcc.exe
WINDRES = windres.exe
RES  = 
OBJ  = dw35.o "O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(RES)
LINKOBJ  = dw35.o "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(RES)
LIBS =  -L"lib" -mwindows -lopenglut -lglu32 -lopengl32 -lwinmm -lgdi32 
INCS =  -I"include" 
CXXINCS =  -I"lib/gcc/mingw32/3.4.2/include"  -I"include/c++/3.4.2/backward"  -I"include/c++/3.4.2/mingw32"  -I"include/c++/3.4.2"  -I"include"  -I"C:/Dev-Cpp/include" 
BIN  = asr124s.exe
CXXFLAGS = $(CXXINCS) -DOPENGLUT_STATIC 
CFLAGS = $(INCS) -DOPENGLUT_STATIC 
RM = rm -f

.PHONY: all all-before all-after clean clean-custom

all: all-before asr124s.exe all-after


clean: clean-custom
    ${RM} $(OBJ) $(BIN)



HÄR ÄR ERRORET!!
        l
       V

$(BIN): $(OBJ)
    $(CPP) $(LINKOBJ) -o "asr124s.exe" $(LIBS)

           ^
            l
HÄR ÄR ERRORET!!!


dw35.o: dw35.cpp
    $(CPP) -c dw35.cpp -o dw35.o $(CXXFLAGS)

"O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o": O:/Övrigt/Game\ Development/API,SDK\ &\ Consoles/OpenGL/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Beginning\ OpenGL\ Game\ Programming\ Source\ Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.cpp
    $(CPP) -c "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.cpp" -o "O:/Övrigt/Game Development/API,SDK & Consoles/OpenGL/Beginning OpenGL Game Programming/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Beginning OpenGL Game Programming Source Code/Chapter02/OpenGLApplication/CGfxOpenGL.o" $(CXXFLAGS)

 

MVH

Redigerat av Barejalla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...