Hoppa till innehåll

Hur Tjänar Jag Pengar?


oki
 Dela

Rekommendera inlägg

MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.

Omg? Det är trade limits fel att man inte kan merchanta längre.

Och GE suger i merchanting.

 

 

Ok, det där med att Ge suger att Merchanta på stämmer faktiskt inte, det är så att man måste ha rikligt med tålamod och inte vara en noob och skrika ORKA VÄNTA, lol.

 

_"Patience is money"_ Money Making Guide som jag skrev -.-

 

 

Föresten ett ganska bra sätt att fixa 0gp till 1m: gå och döda lite kossor, plocka upp cowhides typ så att du får full inventory tre gånger. Gå till al-kharid och gör dem till Hard Leathers. Nu sälj Hard Leathers som du gjorde på Ge och istället för att döda kossor - köp cowhides för max price på Ge Gör dem till Hard Leathers, sedan sälj Hard Leathers för Marketprice och nedåt (eller över market price om du orkar vänta) Repetera...

 

du gör ungefär 1800 cowhides till Hard Leather i timmen

 

Cowhides kostar 100gp

Hard Leather säljs för 150gp

 

Alltså 90k i timmen, efter 17 timmars speltid tjänar man ungefär 1,5mil. - ungefär 11,111111111... Timmar för varje mille tjänad :P

 

Det som är så suvve med detta är att alla kan göra det, en level 3 eller en level 138.

Det var så jag fixade full Sara på min char, Visst det tog lite tid, men vem bryr sig.

 

Låt oss dra en parallell med Steel bars: du gör 360 i timmen, du köper Iron+Coal = 500gp, du säljer Steelbars= 600gp, total vinst per bar: 100gp.

 

 

360*100 = 36k, total vinst per timme: 36k

med Cowhides: 1800 i timmen du köper cowhides = 100gp, du säljer Hard Leather = 150gp, total vinst: 50gp.

50*1800 = 90k, total vinst per timme: 90k

 

W00T 2,5 ggr snabbare :huh: <_< :huh:

 

Och detta är för F2P, Members har lättare att tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur tjänar jag pengar i lvl 66 i runescape?

str: 60

atk: 54

def: 48

???

svar tack!

Döda hill giants. Ta limps och b-bones och sälj i G.E. Det kan ta tid, men det är ett bra sätt att tjäna pengar på.

 

Vart finns hill giants?? Behöver man vara member?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...