Hoppa till innehåll

Bild På Din "setup"!


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

Vem har sagt något om att Sega Mega CD, 32X och Virtual Boy är dålig? Jag finner alla tre som underhållande och värda att ha. Men alla tre är kända för att ha dåligt spelutbud vilket jag bara ser som en myt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem har sagt något om att Sega Mega CD, 32X och Virtual Boy är dålig? Jag finner alla tre som underhållande och värda att ha. Men alla tre är kända för att ha dåligt spelutbud vilket jag bara ser som en myt.

Kolla Angry Video Game Nerd:

http://www.cinemassacre.com/new/?page_id=13

 

Där recenserar han 32X, Mega CD, Virtualboy o.s.v. Enligt hans recensioner ser dom dåliga ut. :P

 

Men det är klart man vill ha dom om man samlar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag vet, har sett alla hans filmer. Alla konsoller har dåliga spel, helt klart. Men fortfarande spelar det ingen roll ifall det finns tillräckligt många bra spel. Final Fight CD är ett lysande exempel som blev miljontals gånger bättre på Mega CD än på Super Nintendo. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vem har sagt något om att Sega Mega CD, 32X och Virtual Boy är dålig? Jag finner alla tre som underhållande och värda att ha. Men alla tre är kända för att ha dåligt spelutbud vilket jag bara ser som en myt.

Är man en äkta samlare måste man väl ha dem, inte sant!? :lol:

 

Vad tycker ni om mitt coola "datorskärm-upphängning-på-väggen-projekt"?

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska nog köpa LOGITECH Z-5500, verkar vara bra tryck i dom.

 

 

 

Någon som har de här, vad tycker ni om dom?

Jag har dom, har postat bild någon sida bak. Dessutom är det rejält tryck i dom. Aldrig vågat sätta högsta volymen, dragit upp som max halvvägs och då tror jag föntrerna ska pajja.

 

Ok! Det låter bra :D

 

Fönsterna menar du väl :lol:?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är man en äkta samlare måste man väl ha dem, inte sant!?

Tja, det beror väl på vilka spel man gillar att spela. Ifall man inte är så mycket för arkadspel från slutet av 80-talet såsom Space Harrier eller After Burner finns det ju inte så mycket till anledning att skaffa sig en 32X t.ex. Då den har näst intill identiska portar av de spelen från arkaden. Virtual Boy är känd för att ge huvudvärk vilket jag faktiskt aldrig har märkt av när jag spelat på den alls. Vissa får ont i huvudet genom att bara titta på en vanlig teve medans andra klarar sig bättre. Har hört att vissa säger att det röda ljuset i en Virtual Boy är skadligt för ögonen. Öhh, jomen visst...

 

Allvarligt talat, finns det ens någon chans att en Virtual Boy skulle vara skadlig för ögonen pga. det röda ljuset? Allt "vitt" ljus innehåller rött ljus men även grönt och blått finns i vitt ljus. En datorskärm är uppbyggd av lysdioder som består av färgerna röd, grön och blå. Ögat är känslig för alla tre färgerna, men sedan är också ljuset på en Virtual Boy justerat så att det ska vara så ofarligt som möjligt vilket det också är. Det är inte precis som att någon sitter med en laserpekare och kör in den rakt i ögat på dig hela tiden och bortsett från en laserpekare kan jag bara komma på för tillfället ett annat exempel som kan vara skadligt för ögonen och det är solen. Så ifall det finns en chans att en laserpekare kan skada ögat tror jag verkligen inte att några fjuttiga ljusdioder är lika mycket farliga.

 

Sedan kan det också vara så att det andra exemplet (solen) har lite, bara har lite, lite mer ljusstyrka än en Virtual Boy.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Är man en äkta samlare måste man väl ha dem, inte sant!?

Tja, det beror väl på vilka spel man gillar att spela. Ifall man inte är så mycket för arkadspel från slutet av 80-talet såsom Space Harrier eller After Burner finns det ju inte så mycket till anledning att skaffa sig en 32X t.ex. Då den har näst intill identiska portar av de spelen från arkaden. Virtual Boy är känd för att ge huvudvärk vilket jag faktiskt aldrig har märkt av när jag spelat på den alls. Vissa får ont i huvudet genom att bara titta på en vanlig teve medans andra klarar sig bättre. Har hört att vissa säger att det röda ljuset i en Virtual Boy är skadligt för ögonen. Öhh, jomen visst...

 

Allvarligt talat, finns det ens någon chans att en Virtual Boy skulle vara skadlig för ögonen pga. det röda ljuset? Allt "vitt" ljus innehåller rött ljus men även grönt och blått finns i vitt ljus. En datorskärm är uppbyggd av lysdioder som består av färgerna röd, grön och blå. Ögat är känslig för alla tre färgerna, men sedan är också ljuset på en Virtual Boy justerat så att det ska vara så ofarligt som möjligt vilket det också är. Det är inte precis som att någon sitter med en laserpekare och kör in den rakt i ögat på dig hela tiden och bortsett från en laserpekare kan jag bara komma på för tillfället ett annat exempel som kan vara skadligt för ögonen och det är solen. Så ifall det finns en chans att en laserpekare kan skada ögat tror jag verkligen inte att några fjuttiga ljusdioder är lika mycket farliga.

 

Sedan kan det också vara så att det andra exemplet (solen) har lite, bara har lite, lite mer ljusstyrka än en Virtual Boy.

 

Mycket text!

 

Men du har en poäng där. Varför skulle en liten lysdiod skada ens ögon, när vi varje dag (om det inte är molnigt ute) kollar mot solen någon gång? Låter ganska "wierd"!

 

Men nu får ni ta att ladda upp bilder i stället för att bara skriva text, vi vill inte ha en o ren tråd.

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...