addeB Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 hur funkar genomskinlighets grejen i photoshop???vet inte hur jag kan använda den :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 Du menar om du ska göra en sak genomskinlig? Du klickar typ på render lagret, sedan till höger ser du opacitet och under den ser du fyllning. Sänk opaciteten så blir saken genomskinlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 5 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 jag hittar inte render grejen, tror inte den finns med jag använder bara elements 3.0 :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 (redigerat) jag hittar inte render grejen, tror inte den finns med jag använder bara elements 3.0 :(Nej men asså.Render = Att man har klippt ut en gubbe/spel gubbe från en bakgrund. Okej, vi gör så här. Vad ska du göra genomskinligt? Redigerat 5 Oktober 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 6 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2008 jag ska göra en bakgrund på en bild genomskinlig så jag kan lägga in den i en annan bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 6 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2008 Jaså du menar att du ska klippa ut en bild? Det finns flera olika sätt, men det bästa är suddgummit. Det tar lite längre tid men det blir enormt mycket bättre. När du har suddat ut bakgrunden så drar du bara bilden från lager fönstret till den bilden du vill ha in den i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 7 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2008 smart att ta bilden från lagret! tack ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.