Hoppa till innehåll

Problem Med Cs


Hurricane

Rekommendera inlägg

Hej, nu är det så att mitt CS 1.6 laggar jävligt mycket när jag spelar. Men min dator borde klara av systemkraven. Våran internethastighet är 1/512, så det borde ju inte heller vara något problem.. Någon här som har en aning, jag blir jävligt galen av att spela när det laggar så j*vla mycket.. Uppe i högra hörnet brukar det komma upp en röd text, "Warning: CL_Flushentitypacket" eller något sånt..

 

Här är info om min dator -

 

Processor - Intel Pentium 4 1.8ghz

Grafikkort - ATI Radeon 9800 pro

Minne - 512ram

 

Något annat som jag borde kolla? Om det är till någon hjälp så kan jag säga att jag har nyligen formaterat om min dator, och sedan dess har det börjat lagga lite mer än förut, men det borde ju vara tvärtom.. eller?

 

Jag är väldigt tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du säker på att du laggar och inte hackar?

Man hackar om ens dator inte uppfyller spelets system krav.

Laggar gör man när man har hög "Latency".

 

Så om du menar att du laggar så är det din anslutning som förstör.

Testa att uppdatera dina drivrutiner om du inte gjort det efter formateringen.

Stäng av din brandvägg och övriga program, som msn etc.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jagekung

Är du säker på att du laggar och inte hackar?

Man hackar om ens dator inte uppfyller spelets system krav.

Laggar gör man när man har hög "Latency".

 

Så om du menar att du laggar så är det din anslutning som förstör.

Testa att uppdatera dina drivrutiner om du inte gjort det efter formateringen.

Stäng av din brandvägg och övriga program, som msn etc.

mm samma sak hände mig när jag fixade ny dator då laggade det som f*n men sen när jag fixade nya driv rutiner så funkar det lagg fritt

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du något anti-virus som ligger och tuggar i bakgrunden?

Japp, men stänger av det när jag spelar CS.

Men det är något konstigt med tangentbordet tror jag, för när jag håller in ctrl och rör på musen på samma gång så rör sig inte musen rent, det liksom hackar. Samma sak när jag håller in t.ex. W+D och rör på musen.

Jag har kollat lite i supporten på steams hemsida, och hittade det här:

 

"

Use Launch Options

 

To access Launch Options for a game:

 

1. Open Steam

2. Go to the My Games tab

3. Right-click the game which needs to be reconfigured and select Properties

4. Click the Set launch options... button

5. Add the launch options you would like to use at the end of the line - be sure to include a space between launch options

 

 

Launch Options to Adjust Detail Levels and Graphic Rendering

 

* +r_rootlod # - Adjusts Model Detail where # is 0 for high, 1 is medium, and 2 for low

* +mat_picmip # - Adjusts Texture Detail where # is 0 for high, 1 is medium, and 2 for low

* +mat_reducefillrate # - Adjusts Shader Detail where # is 0 for high and 1 for low

* +r_waterforceexpensive # - Adjusts Water Detail where # is 0 for low and 1 for high

* +r_waterforcereflectentities # - Adjusts Water Reflectiveness where # is 0 for low and 1 for high

* +r_shadowrendertotexture # - Adjusts Shadow Detail where # is 0 for high and 1 for low

* +mat_colorcorrection # - Adjusts Color Correction where # is 0 for low and 1 for high

* Filtering Modes:

o +mat_trilinear 0 - Use Bilinear Mode (least system-intensive)

o +mat_trilinear 1 - Use Trilinear Mode (more system-intensive)

o +mat_forceaniso # - Use Trilinear Mode (where # is 2, 4, 8, or 16 - higher levels of filtering require more system resources)

* +mat_hdr_level # - Adjusts High Dynamic Range lighting effects where # is 0 for "off" (requires least resources) and 2 for "full"

"

 

Om jag typ sätter allt på low så borde det ju fungera helt felfritt. Men det verkar inte fungera att ändra på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...