Hoppa till innehåll

Hur Lägger Man Ut?


anonym0

Rekommendera inlägg

Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwave

Suck...

 

Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte.

 

För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst SlipKorn

Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner..

Nej.

 

Kan man inte?

 

Hade jag för mig :S

 

Lägg då upp den på MEgaupload eller något liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner..

Nej.

 

Kan man inte?

 

Hade jag för mig :S

 

Lägg då upp den på MEgaupload eller något liknande.

 

HTML är ett språk som beskriver en websida's innehåll och utseende (även om man helst ska använda CSS för utseendet). I HTML kan man t.ex. länka till en fil som ligger på en webbserver så att besökarna kan ladda ned den via webbservern.

 

Ladda upp (och ned) saker kan man göra via olika webbprotokoll, t.ex. FTP (file transfer protocol).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwave

Suck...

 

Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte.

 

För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det.

 

GM Arcade är inget att rekommendera alltså. Ingen bör söka upp det tack.

Man visar att man är okunnig nog att inte veta att det enbart fungerar i IE och därför tappar de flesta sugen direkt. De som använder IE tror att man inte ska behöva installera något, men det måste man visst ändå. De tror att det är ett virus och sticker direkt...

 

Det var min åsikt. Om någon har något positivt att säga om sådana system så är det bara att komma med motargument (vissa på forumet har använt det).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...