anonym0 Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Jag har gjort ett spel på gamemaker och vill lägga ut det på en sida men hur gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwaveSuck... Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte. För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anonym0 Skrivet 18 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 ok tack.. (fattar ej riktigt) men vet att man kan lägga ut det på t.ex. hemsidor man gjort själv. men ej hur.vet att en här gjorde ett spel och la ut den på sin sida.ska fråga han en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 19 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2008 Har du en hemsida? Har du någon som helst erfarenhet av HTML (antar att du inte har det)? Annars läs på www.w3schools.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anonym0 Skrivet 19 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2008 har tyvärr ingen mer erfarenhet förutom att jag nyss lärt mig hur man gör ett komplett spel på gamemaker.ska kolla upp sidan tack =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst SlipKorn Skrivet 20 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2008 Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 20 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2008 Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner..Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst SlipKorn Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner..Nej. Kan man inte? Hade jag för mig :S Lägg då upp den på MEgaupload eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anonym0 Skrivet 23 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2008 ska kolla upp tack =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Med HTML så kan man ladda upp en fil på sidan som andra kan aldda ner.. Nej. Kan man inte? Hade jag för mig :S Lägg då upp den på MEgaupload eller något liknande. HTML är ett språk som beskriver en websida's innehåll och utseende (även om man helst ska använda CSS för utseendet). I HTML kan man t.ex. länka till en fil som ligger på en webbserver så att besökarna kan ladda ned den via webbservern. Ladda upp (och ned) saker kan man göra via olika webbprotokoll, t.ex. FTP (file transfer protocol). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwaveSuck... Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte. För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det. GM Arcade är inget att rekommendera alltså. Ingen bör söka upp det tack.Man visar att man är okunnig nog att inte veta att det enbart fungerar i IE och därför tappar de flesta sugen direkt. De som använder IE tror att man inte ska behöva installera något, men det måste man visst ändå. De tror att det är ett virus och sticker direkt... Det var min åsikt. Om någon har något positivt att säga om sådana system så är det bara att komma med motargument (vissa på forumet har använt det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.