Hoppa till innehåll

Hur Lägger Man Ut?


anonym0

Rekommendera inlägg

Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwave

Suck...

 

Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte.

 

För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det.

 

GM Arcade är inget att rekommendera alltså. Ingen bör söka upp det tack.

Man visar att man är okunnig nog att inte veta att det enbart fungerar i IE och därför tappar de flesta sugen direkt. De som använder IE tror att man inte ska behöva installera något, men det måste man visst ändå. De tror att det är ett virus och sticker direkt...

 

Det var min åsikt. Om någon har något positivt att säga om sådana system så är det bara att komma med motargument (vissa på forumet har använt det).

 

 

 

 

hittat en sida där man gör egna webbar.där kan man lägga in sina saker men det kostar pengar att publicera så vet nåon nån gratis bra sida?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag tror ej det går för spelen är inte kodade i java eller flash eller shockwave

Suck...

 

Det går bra att lägga ut spelen på en sida som download. Det går även att embed:a på en sida om du använder ett system som t.ex. GM Arcade. Dock rekommenderar jag det inte.

 

För att lägga upp spelet som en download så laddar du upp det på någon host (eg. MediaFire, XThost, Rapidshare, Solidfiles...) och länkar till det.

 

GM Arcade är inget att rekommendera alltså. Ingen bör söka upp det tack.

Man visar att man är okunnig nog att inte veta att det enbart fungerar i IE och därför tappar de flesta sugen direkt. De som använder IE tror att man inte ska behöva installera något, men det måste man visst ändå. De tror att det är ett virus och sticker direkt...

 

Det var min åsikt. Om någon har något positivt att säga om sådana system så är det bara att komma med motargument (vissa på forumet har använt det).

 

Jag skrev ju att jag inte rekommenderade det, men upplyste honom ändå om att det faktiskt finns. Btw så fungerar det även i Fx.

 

Edit: Det finns massvis med gratis webhosts. De flesta brukar vara rätt usla men det finns även några bra (beroende på vilka behov du har). För en nybörjare krävs det inte särskilt mycket för att kunna öva lite HTML och CSS, så de flesta (även de sämre) lär överensstämma med dina behov.

 

När du sedan blir mer avancerad bör du övergå till en bättre host (antingen en bättre gratis host eller en betald, beroende på hur seriös du är).

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...