Hej de e så att ja har ett problem med min dator, den brukar rätt ofta startas om utan anledning, så man kan bara spela i typ en halvtimma, men om ja låter den va avstängd rätt länge så händer det knappt. nån som kan hjälpa mig?
Datorproblem
Hmm det kan ju vara nåt slag av mask(virus).
Det tror jag men är ej säker.
Virus sök datorn eller så kan du ha för mycket dam i datorn.
När datorn stängs av kommer det upp något blått på datorskärmen? Försök och skriva ner vad som står där och skriv in det här.
nej asså det kommer inte upp nåt den bara startas om
den blir förmodligen överhettad-,-
Dyas har nog rätt den blir överhetad skaffa ny fläkt så kanske det blir bättre.
Som han ovanFör säger den kanske blir överhettad mendu vad haru för dator?
En Fujitsu siemens Scaleo P
Ja överhettning är vanligaste anledningen till att en dator stänger av sig då och då, damma den och om du köpt bättre grafikkort etc. så kan du behöva köpa bättre kylning också
↗ till inläggettesta det WASD säger. det är nog så att den får för dålig kylning.Ja överhettning är vanligaste anledningen till att en dator stänger av sig då och då, damma den och om du köpt bättre grafikkort etc. så kan du behöva köpa bättre kylning också
↗ till inläggetHmm det kan ju vara nåt slag av mask(virus).
Nja, skulle inte tro det va?
Rengör innehållet av datorn med tryckluft. ( INTE DAMMSUGARE! )
Eller en hårttork med kallluft.
Dammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision.
Blev lite skraj när jag damsög i en damhåla (en dator) ovanpå grefikkortet. Det rasslade till i slangen...
Vet dock ej vad det kan ha varit, den visade inga symtom på skada.
Det är överhettning som de andra säger. Om den startar om sig med kortare och kortare intervall så är det nog bra om man har reservdelar. Ett moderkort gick paj för mig en gång. Det var bara att byta så var grejen fixad. Var troligen en kondensator som hade pajat (kanske hade man kommit åt den och satt den på sniskan). Hade kunnat vara grafikkortet som det hände för mig med en annan dator för några månader sedan. :)
↗ till inläggetDammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision.
Blev lite skraj när jag damsög i en damhåla (en dator) ovanpå grefikkortet. Det rasslade till i slangen...
Det är överhettning som de andra säger. Om den startar om sig med kortare och kortare intervall så är det nog bra om man har reservdelar. Ett moderkort gick paj för mig en gång. Det var bara att byta så var grejen fixad. Var troligen en kondensator som hade pajat (kanske hade man kommit åt den och satt den på sniskan). Hade kunnat vara grafikkortet som det hände för mig med en annan dator för några månader sedan. :)
Hur precis du än är så kan det fortfarande bli statisk elektrisitet vilket leder till att datorn förstörs.
↗ till inlägget↗ till inläggetDammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision.
Hur precis du än är så kan det fortfarande bli statisk elektrisitet vilket leder till att datorn förstörs.
Det tror jag är väldigt liten risk, eller hur stor risk är det tror du? På typ Supporten till datorn så sa de bara åt mig att damsuga, fungerar galant ;)
Men även om datorn är utdragen och man har tagit på den lite snabbt (för att få bort statisk elektricitet)?
↗ till inläggetakta bara så du inte gör sönder ngt med stark tryckluft...Rengör innehållet av datorn med tryckluft. ( INTE DAMMSUGARE! )
Asså använd damsugarn i stället annars kmr det nog bli bränt på grejerna.
händer samma sak för mig den stängs av när den når en viss temperatur men när man håller datorn kall så borde det inte hända.
jag dammsugade alla ställen ja kunde komma åt i datorn men det händer bara samma sak :(