Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet
Jag har ett problem med att starta upp spelen på min nya dator. Så fort man startar dem kommer det upp en windows ruta:
The sims 2 ep6 har slutat att fungera. "ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet. " Sen kan man bara trycka på knappen stäng program.
Vad är det för fel?

Jag kör vista home.
Det stod i readme att jag inte skulle installera spelen på samma plats så det har jag inte gjort. Jag har ett original spel "jorden runt" och dem andra nertankade (double deluxe) + expansioner. Dem går heller inte att köra, då står att att jag ska sätta i cdn eller så startar dom inte alls. Och filen har jag ju mountrat i deamon...

Jag har även provat att spela Hotel Giant med även där kommer det upp exakt samma felmeddelande.

Nån som har en lösning tack??

post-80801-1225321337_thumb.jpg

Skrivet

Jag har ett problem med att starta upp spelen på min nya dator. Så fort man startar dem kommer det upp en windows ruta:

The sims 2 ep6 har slutat att fungera. "ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet. " Sen kan man bara trycka på knappen stäng program.

Vad är det för fel?

Jag kör vista home.

Det stod i readme att jag inte skulle installera spelen på samma plats så det har jag inte gjort. Jag har ett original spel "jorden runt" och dem andra nertankade (double deluxe) + expansioner. Dem går heller inte att köra, då står att att jag ska sätta i cdn eller så startar dom inte alls. Och filen har jag ju mountrat i deamon...

Jag har även provat att spela Hotel Giant med även där kommer det upp exakt samma felmeddelande.

Nån som har en lösning tack??

du kanske har fel windows för spelet.

testa att högerklicka på simsikonen och längst ner "propeties/egenskaper" och leta upp kompatibilitet och där välj "kör det här programet i kompatibilitet för:" och där välj sen ett annat windows som spelet klarar t.ex. xp/95.

tryck ok. Funkar inte det så vet jag tyvärr inte vad det är. Funkar inte ett så testa ett annat windows med.

• 4 veckor senare...
Skrivet

Det händer väldigt ofta samma sak för mig med spelet "Hitler Sound of guns" och ibland när jag öppnar min MSN... Jag skulle också villa veta varför det kommer sånhärna rutor -.-

• Skapa ny...