Hoppa till innehåll

Hur Man Gör En Bra Css Server.


JingleHell
 Dela

Rekommendera inlägg

OBSERVERA OM INGEN KAN KOMMA IN BEHÖVER DU ÖPPNA PORTAR PÅ NÅGOT SÄTT!!

 

Tja! Välkommen till min server guide. Här kommer jag berätta hur man gör en SRCDS (Source Dedicated Server) med Mani's_admin_plugin och Wcs mod.

 

Börja med att ladda ner HLDSupdatetool från: http://steampowered.com/download/hldsupdatetool.exe

 

Lägg den var som helst. Installera den. Men när du kommer där du vill välja var den ska installeras, ändra till C:\srcds

 

Ok. Gå nu till srcds mappen. kör Hldsupdatetool. Om den bara stängs ner direkt så har du den senaste uppdateringen.

 

i srcds mappen så gör du ett textdokument / anteckningar. Där skriver du in

 

cd c:\\srcds

hldsupdatetool.exe -command update -game "Counter-Strike Source" -dir C:\\srcds -verify_all

}

 

sedan går du upp i File sen spara som och i Filename: skriver du update.bat.

 

Under Filename ska det stå Filetype eller Filtyp. där ändrar du till Alla filer.

 

sedan spara... i srcds mappen finns nu en fil som heter update. kör den och låt den ladda. Det kan ta upp till 30 minuter.

 

När den laddat klart så tryck på den igen. Om den kryssas ner så har du uppdaterat klart.

 

När det e klart så ska vi fixa själva "servern". Det gör du genom att göra ett nytt texdokument / anteckningar i srcds och skriver in det här istället:

 

cd c:\srcds

srcds.exe -console -game cstrike +map de_dust2 -port 27015 -maxplayers 16 -tickrate 66 -autoupdate

 

(du kan självklart byta till vilken map som helst. (MÅSTE VARA EN ORIGINAL MAP tex cs_office.)

 

För att undvika lagg på servern så är 16 slots rekommenderat.

 

men iallafall, du går in på File/spara som Filename: server.bat Filetype: all files

 

(glöm INTE alla filer)

 

Sedan trycker du spara. Nu ska det ha kommit upp en fil i srcds mappen som heter server (eller server.bat) men tryck på den och låt den ladda klart. (du ser det när det står VAC SECURED eller något liknande.)

 

Pröva och gå in på servern och se om det funkar :D

 

MANI's_ADMIN_PLUGIN!

 

(DU BEHÖVER WinRAR eller något annat extraherings program)

 

ok dags att läga till mani admin plugin :)

 

börja med att ladda ner mani_admin_plugin härifrån:

/mani_admin_plugin/v1_2_beta_s/mani_admin

 

Extrahera i srcds/cstrike

 

gå sedan in i srcds/cstrike/addons och tryck på VDF filen. (create VDF) välj att installera i cstrike.

 

FÖR ATT BLI ADMIN så ska du gå in i srcds/cstrike/cfg/mani admin plugin och göra 2 text dokument. gå in i arkiv sen spara som och spara som adminlist.txt och den andra adminlist.txt.old, se till att det blir en OLD fil av den annars gör en adminlist.old, där skriver du sedan in ditt steam id.

 

Om du inte har någon clients.txt så finns det att ladda ner i forumet i http://www.mani-admin-plugin.com

 

WCS MOD

 

Först behöver du Eventscripts. Det kan du ladda ner här: http://mattie.info/downloads/mattie_eventscripts.zip

 

Extrahera i cstrike mappen.

 

 

Ladda ner Wcs mod här: http://warcraft-source.com/board/index.php...=tpmod;dl=get14

 

Extrahera också i cstrike mappen.

 

Gå sedan till srcds/cstrike/cfg/server.cfg och där kan du ändra server namnet och där måste du också skriva in din IP.

 

för att bli Wcs admin så ska du gå in i cstrike/addons/eventscripts/wcs/wcsadmin/wcsadmin_db och skriva in namn och steam id.

 

Lägg till mig på steam, där heter jag vinnst jag kan förklara myckyyyyket mer detaljerat.

 

Jag gjorde bara denna "guide" för jag hade ingenting annat och göra, lol

Redigerat av JingleHell
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
  • 3 veckor senare...

bra guide, men jag spelar inte source, men du kanske kan hjälpa mig med att öppna portar till 1.6? För förr du kunde mina vänner och alla joina, sen efter de bara hände de nåt.

 

bra guide, men jag spelar inte source, men du kanske kan hjälpa mig med att öppna portar till 1.6? För förr du kunde mina vänner och alla joina, sen efter de bara hände de nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...