Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Det är såhär att jag ska köpa en ny dator snart.

Och jag undrar vilken som har bäst prestanda och som är mer prisvärd?

NVIDIA GeForce GTX260 med 896MB (Länk)

eller

ATI RADEON HD4870 med 512MB? (Länk)

Ge mig även tips om ni ser några bättre paket på sidan. Vill helst köpa från Microstore, då det finns en butik här i närheten av mig.

Redigerat av Katt
Skrivet

Köper kanske det här paketet och byter ut chassit till en Antec Nine Hundred, processorn till en Q9300 (Q9300 är väl bättre än Q6600?) och hårddisken till en 500gb hårddisk och en snabb 74gb hårddisk för att ha systemet på.

Skrivet

Köper kanske det här paketet och byter ut chassit till en Antec Nine Hundred, processorn till en Q9300 (Q9300 är väl bättre än Q6600?) och hårddisken till en 500gb hårddisk och en snabb 74gb hårddisk för att ha systemet på.

Ska kolla om man kan hitta något för cirka samma pris men bättre på datorbutiken.com
Skrivet

Ska kolla om man kan hitta något för cirka samma pris men bättre på datorbutiken.com

Det behövs inte, vill inte ha något från datorbutiken.

Föredrar Microstore, då de även erbjuder fri montering, och det är nära att hämta dessutom.

Skrivet

Föredrar Microstore, då de även erbjuder fri montering, och det är nära att hämta dessutom.

iofs, men vill kolla om man kan köpa bättre delar, alltså bara använda datorbutiken som ritning
Skrivet

iofs, men vill kolla om man kan köpa bättre delar, alltså bara använda datorbutiken som ritning

Okej, visst. :)
Skrivet (redigerat)

BTW: Du vet att du måste ha 64-bit operativ om du sk kunna utnytja 8 GB minna va? Och att 64-bit inte klara så många program än?

Edit: q9450 är mer prisvärd än q9300

Edit2: Jag tror att det är mycket mer prisvärt att ta 2 st 500gb hårdiskar i RAID-0 eller RAID-1, då får du dessutom en mer krachsäker data.

Redigerat av AlleTheMaster
Gäst Overkill
Skrivet

ATI RADEON HD4870

men sa inte du på msn att du redan beställt och sa att HD4870 var för dyrt? XD

Skrivet

ATI RADEON HD4870

men sa inte du på msn att du redan beställt och sa att HD4870 var för dyrt? XD

Nja, jag har inte beställt ännu. Och jag lyckades övertala min pappa att köpa HD4870X2 ;)

BTW: Du vet att du måste ha 64-bit operativ om du sk kunna utnytja 8 GB minna va? Och att 64-bit inte klara så många program än?

Edit: q9450 är mer prisvärd än q9300

Edit2: Jag tror att det är mycket mer prisvärt att ta 2 st 500gb hårdiskar i RAID-0 eller RAID-1, då får du dessutom en mer krachsäker data.

Vilka program?

Och ja, det vet jag. Ska köpa Windows Vista Home Premium SP1 64-bit SV.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...