Simontheking Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 (redigerat) Hej.. Nu är det så att jag ska läsa Programmering A på mitt gymnasie och då ska vi läsa Java, men det går även och tjata på våran lärare så man får läsa C++ istället.. Då kommer min fråga, ska jag läsa Java eller C++? Ska förmodligen läsa på en dataspelsutvecklings linje när jag slutar gymnasiet. /Simon Redigerat 8 November 2008 av Simontheking Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Jag skulle läst C++ om jag vore dig, mycket bättre än java och man lär sig om hur en dator fungerar. Om du ska hålla på med utveckling av mjukvara rekommenderar jag dig att välja C++ då du får lätt sen att lära dig andra språk.(det blir inte lika lätt alls om du lär dig Java istället) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Att skriva dataspel i Java har jag inte hört något om. Eftorsom du tänker läsa dataspelsutveckling så tycker jag att C++ är det bättre av dessa två. Om du nu inte tänker göra spel till webläsaren, då är det java som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 9 November 2008 Rapport Dela Skrivet 9 November 2008 (redigerat) C++ kan vara jobbigare att lära sig då det kanske inte känns lika belönande (i Java tar det en vecka för att lära sig göra grafiska applikationer, i C++ tar det flera månader). Däremot: kan man C++ så kan man i princip lära sig vilket annat språk som helst. Läser man Java har man givetvis en fördel men det kan inte slå C++. C++ och Java har rätt olika användning, men om det är spelutveckling du vill så är det C++ som gäller. Om du inte vill utveckla mobilspel, vill säga. Redigerat 9 November 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 12 November 2008 Rapport Dela Skrivet 12 November 2008 C++ kan vara jobbigare att lära sig då det kanske inte känns lika belönande (i Java tar det en vecka för att lära sig göra grafiska applikationer, i C++ tar det flera månader). Däremot: kan man C++ så kan man i princip lära sig vilket annat språk som helst. Läser man Java har man givetvis en fördel men det kan inte slå C++. C++ och Java har rätt olika användning, men om det är spelutveckling du vill så är det C++ som gäller. Om du inte vill utveckla mobilspel, vill säga. Mobilspel är nog fel att göra med java. Applikationer till mobilen är dock ok. Spel blir så grymt lätt tråkiga på mobilen. Av 50 spel tycker jag bara att några få är spelbara i mer än 20 minuter. Men program är bra att göra för att kommunicera med datorn hemma och göra konstiga uträkningar eller kanske schemalägga mobilhändelser och procedurer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.