MaryJane Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Jag gillar mer nu-metal eller va man säger. och trash metal. Fast sånt old school metal är kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Jag lyssnar på: 1.Slipknot 2.In flames 3. Bullet for my valentine 4.Children of bodom 5.Machine head 6.Killswitch engage Och självklart METALLICA :lol: Bullet Of My Vallentine gör ju EMO-musik. Åt det hållet, de kanske har några Black Metal låtar i sig också. Fast det händer sällan. Bullet For My Valentine varken är eller har varit emo. De spelar metalcore. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Jag lyssnar på: 1.Slipknot 2.In flames 3. Bullet for my valentine 4.Children of bodom 5.Machine head 6.Killswitch engage Och självklart METALLICA :lol: Bullet Of My Vallentine gör ju EMO-musik. Åt det hållet, de kanske har några Black Metal låtar i sig också. Fast det händer sällan. Bullet For My Valentine varken är eller har varit emo. De spelar metalcore. Men det är som Hardcore, så man kan säga att det är EMO åt ena hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mugaga Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Jag lyssnar för med mesta på: Slipknot. Nirvana. System of a Down. Metallica John Frusciante(Gillar typ bara låten "Murderers"). Korn(Gillar bara vissa, men den jag gillar mest är "Freak on a leash"). Gillar musikstilen Slipknot spelar. Gillar speciellt att lyssna på de när jag är arg. ^^ Soad inspirerade mig mycket. De gjorde så att jag började spela mycket mer musik osv. Metallica gillar jag mest att lyssna på gitarr solona och gitarr spelandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 15 November 2008 Rapport Dela Skrivet 15 November 2008 (redigerat) lol, jag tycker fortfarande att det hör till i Metal genren. Bullet for my valentine = Metalcore, Hardcore, Och liiite emo maybe. Dom slänger in lite Nu-metal ibland också Redigerat 15 November 2008 av JingleHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 November 2008 Rapport Dela Skrivet 15 November 2008 Själv gillar jag inte så mycket "vanlig" metal. Blir mest folk metal eller metal i kombination med andra genrer (t.ex. dark wave, electronica, jazz) även om jag inte gillar dessa genrer i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TuggaBananWTF Skrivet 15 November 2008 Rapport Dela Skrivet 15 November 2008 Rage Against The Machine Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Krook Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 (redigerat) RatM är inte metal. för att undvika jobbiga konversationer : //wikipedia Redigerat 16 November 2008 av Krook Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 Nja... de spelar snarare nu-metal. Jag har ingen aning om varför det kallas nu-metal dock, för det är ju inte ens likt metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThinkAboutIt Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 jag gillar nog främst: Bring Me The Horizon BlessTheFall Escape The Fate Vet dock inte om det är 'metal' men, men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 (redigerat) Nah... Christian hardcore / metalcore. Alla genrer som börjar med Christian... är bara skit i.m.o. Handlar mer om att försöka konvertera folk än att göra musik. Redigerat 16 November 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zupez Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 Den helt klart tuffaste metal genren (tkr jag) är Pirate metal :D fast power och melodic death metal är oxå jätte bra :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.