Gäst Justfiwi Skrivet 17 November 2008 Rapport Skrivet 17 November 2008 Hejsan! Min kompis har fått ett virus på sin dator och jag ska därför omformatera hans dator. Jag har en Windows XP-skiva, men nu till problemet. Det brukar vara så att man bara matar in den i CD-Rom läsaren och sedan så trycker man på "Starta om datorn". Sedan när den startar om så brukar det stå nederst på den svarta bakgrunden "Press any key to boot from CD", eller något liknande. Men det står inte nu när han ska starta om datorn, hur får jag det att fungera? Har läst någonstans att man måste ställa in något i BIOS. How? Tack så jättemycket för hjälpen! //Justfiwi Citera
TiredRacoon Skrivet 17 November 2008 Rapport Skrivet 17 November 2008 När datorn startar finns nån text "Load Boot-menu - F8" eller liknande. Öppna boot-menyn och välj CD-Rom läsaren. Citera
CeZ Skrivet 18 November 2008 Rapport Skrivet 18 November 2008 F12 är det på dom flesta datorer jag sett, tryck i alla fall på Boot menu knappen och välj CD i listan. Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 18 November 2008 Rapport Skrivet 18 November 2008 F12 är det på dom flesta datorer jag sett, tryck i alla fall på Boot menu knappen och välj CD i listan. Tack, det fungerade. Det var faktiskt F2 på den här laptopen... men ni kunde gärna berätta lite hur man skulle välja för att välja CD som boot. Men jag letade runt och hittade det Citera
PunkArne Skrivet 19 November 2008 Rapport Skrivet 19 November 2008 Det finns väl inte någon shortcut till Boot-inställningarna i BIOS? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.