Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag vill ha lite fet musik och kanske några bilder och allfall testa att föra över musik och bilder m.m. via mobilen som en andra hands "hård-disk" till mitt playstation 3.

Alltså, de ska ju inte gå med hjälp av Bluetooth, men med USB skulle de gå enligt vad jag har läst på siter.

Jo jag börjar med att med att ta USB sladden som man fick till mobilen (funkar till PC och så) och kopplar den till ps3:an med mobilen. När jag gör detta kommer det upp typ "En okänd USB enhet har hittats" eller nåt. Och sen så kan jag leta efter mobilen/"enheten" överallt utan någon tur.

Jag har Sony Ericsson W595, och 40gb verisonen av PS3. Vad gör jag fel?

Hare med drivrutiner att göra för det kanske de kan vara, men ändå inte för de är PS3 lixom.

Skrivet

Minns inte hur det var på SE men kolla om du har i ditt anslutningsläge för USB attt välja mellan Datatjänst eller masslagring. Jag har det valet på min LG och har man valt masslagring så funkar telefonen som ett USB minne i princip, kanske funkar då. Ska kolla om det funkar för mig när jag kommer hem i eftermiddag.

Skrivet

Ja om du menar när man pluggar in allt, och mobilen fråga vilket "läge" typ Mediaöverföring eller typ bara laddar mobilen läget, så valde jag allfall Mediaöverföring, för de är de jag ska använda ju.. right ? Använder de till datan allfall, testa och återkom, lycka till ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...