Organism Skrivet 20 November 2008 Rapport Skrivet 20 November 2008 Inom idrotten har vi fått som 'läxa' att göra ett stryketränings program. Och det är ganska många muskler som jag inte vet hur man ska träna.. Det var bara vara kroppen och så, inga tyngder eller vikter. Skulle någon kunna hjälpa lite? (Den som kan hjälpa mig serriöst får FM, ganska mycket). Musklerna kring skulderbladen. Bröst musklerna. Sätes musklerna. Framsida lår - Baksida lår. Vadmusklerna. Snälla, behöver hjälp. <3 Citera
Ryssfemma Skrivet 20 November 2008 Rapport Skrivet 20 November 2008 Styrketränar själv, så här kör jag. För varje dag försöker jag kombinera muskler som kontraheras samtidigt i övningarna, t.ex, tränar du bröst så hjälper triceps till oftast. Kör du dragövningar för rygg, så används biceps. 4 Dagars schema Dag 1: Omgångar Repetioner Rygg, Biceps Sets Reps (Övre rygg) Lastdrag med stång: 3 8 (Korsrygg) Marklyft 3 8 (Traps) Upprätt rodd 3 8 Kabelcurl 3 8 Växlande hantelcurl: 3 8 per arm Rak skivstångscurl 3 8 ------------------------------------------- Bröst, Triceps Sittande tricepspress 3´ 8 Dips 3 8 Pushdowns 3 8 (Övre bröst) Sned bänkpress 3 8 (Mitten/allmänbröst) Bänkpress med hantlar 3 8 (Nedre bröst) 3 8 Nedåtlutande bänkpress med hantlar ------------------------------------------- Axlar, mage (Främre axlar) 3 8 Stående hantellyft framifrån (Bakre axlar) 3 8 Stående framåtböjda hantellyft (Mitten/allmänaxlar) Militärpress 3 8 (Övre mage) Sneda crunches 3 15 (Nedre mage) Benlyft 3 15 (Mitten/allmänmage) Crunches 3 15 ----------------------------------------------- Ben (Quadtriceps) Knäböj 3 8 ($Hamstring) Bencurl 3 8 (Vader) Sittande vadpress 3 8 Frågar din idrottslärare varför du tränar hela bengruppen på en enskild dag. Då ska du förklara att på benen sitter kroppens största muskelgrupp, så man bör fokusera en dag åt det, för maximal återhämtning för just benen. Citera
Organism Skrivet 21 November 2008 Författare Rapport Skrivet 21 November 2008 Jag fixade det, satt hela natten igår. Men ditt program var ju fett nice! OBS! Ingen behöver hjälpa mig, som tur va så fixade jag det igår! Citera
Ryssfemma Skrivet 21 November 2008 Rapport Skrivet 21 November 2008 Visa programmet till mig så kan du få se min åsikt om den. Kanske kan tillägga något som din lärare blir glad av. Citera
Organism Skrivet 22 November 2008 Författare Rapport Skrivet 22 November 2008 Visa programmet till mig så kan du få se min åsikt om den. Kanske kan tillägga något som din lärare blir glad av. Fick VG + . :) Citera
Ryssfemma Skrivet 23 November 2008 Rapport Skrivet 23 November 2008 Visa programmet till mig så kan du få se min åsikt om den. Kanske kan tillägga något som din lärare blir glad av. Fick VG + . :) Grattis =) Citera
Rhino Skrivet 18 December 2008 Rapport Skrivet 18 December 2008 Asså kan du sluta hålla på då SpammeR, du suger själv.. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.