Hoppa till innehåll

Hjälp! Går Ej Att Bränna, Har Precis Chippat Wii

sargon94

Rekommendera inlägg

Hejj!

Har ett wii som jag precis har chippat, jag har redan spel på datorn men jag kan ej bränna dem.

Jag använder mig av nero, dubbelklickar på filen o så bränner jag så kommer det upp

illegal disc e:_nec_dvd_rw... could not preform start of disc-at-once burn process failed at 1x (1358kb/s)

Översatt till svenska

illegala skiva e: _nec_dvd_rw ... kunde inte flaskämnen början av skivan-på-gång bränna process misslyckades på 1x (1358kb / s)

Hör av er om ni vet va felet är . Jag är jätte tacksam om ni vet.

Ni kanske får 100 fm o ni är tillr'kligt snälla :P

jag behöver svar fort... har ni någon sida där det finns svar eller något skriv gärna tipss :DD:

post-74421-1227914775_thumb.jpg

Redigerat av sargon94
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejj!

Har ett wii som jag precis har chippat, jag har redan spel på datorn men jag kan ej bränna dem.

Jag använder mig av nero, dubbelklickar på filen o så bränner jag så kommer det upp

illegal disc e:_nec_dvd_rw... could not preform start of disc-at-once burn process failed at 1x (1358kb/s)

Översatt till svenska

illegala skiva e: _nec_dvd_rw ... kunde inte flaskämnen början av skivan-på-gång bränna process misslyckades på 1x (1358kb / s)

jag behöver svar fort... har ni någon sida där det finns svar eller något skriv gärna tipss :DD:

What?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejj!

Översatt till svenska

What?

Ja när jag översatte blev det så

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här gör jag:

Nero brukar ha svårt för wii spel så först ska du ladda ner imgburn.

kan göras här : http://www.imgburn.com/index.php?act=download

När du har laddat ner och installerat det så är det bara att öppna programmet gå till file och välja browse for file där du letar upp filen du vill bränna.

När du öppnat filen så ska du ta en titt i nedersta vänstra hörnet av fönstret och ändra där det står write speed.

Den får högst vara 4x men allt under det går bra( ju lägre desto bättre kvalitet) men kör ej för lågt för då tar det evigheter.

När allt det är gjort är det bara att trycka på den stora knappen längst ner till höger så starta bränningen.

och sist men inte minst bränn på bra skivor (jag kör med verbatim 16x dvd -r) för wii läser inte alla skivor och du bör inte köra med skivor som du ser igenom om du håller upp dem mot en lampa för dom anstränger wiin´s laser mer och resulterar i att den blir ut sliten fortare.

Lycka till M.v.h Hammarbypuma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...