Hoppa till innehåll

Mobil Radio-sändare?

Rekommendera inlägg

Gäst Payback
Skrivet

Har sett en snubbe som typ har nått på mobilen så han kan göra en "radiosänding"

Vet nån vad det är för program?

(Om ni inte fattar så typ går man in på radion till nån frekvens så kan man höra det som spelas i mobilen lr nått)

Skrivet

Det är faktiskt en Mobil radiosändare, men inte Mobiltelefon utan bärbar. Det är en helt vanlig FM sändare med 3,5mm uttag. Du kan koppla den till din mp3 eller mobil med samma uttag och sedan spela upp låtar.

Billiga FM sändare sänder på ca 3-5 meter, och används främst för att spela upp låtar på tex bilradio. Dyrare kan sända på runt 80-100 meter.

Skrivet (redigerat)

Precis som ovanstående säger, FM sändare kom till iPods först redan innan det var lagligt i Sverige. Sen har det blivit vanligare allt eftersom och nu tror jag till och med att Sony Ericsson håller på att göra en mobil med inbyggd FM-sändare.

Dom kostar ingenting idag, såg en på teknikmagasinet som kostar 69 kr.

Redigerat av Cooliz
Skrivet

Precis som ovanstående säger, FM sändare kom till iPods först redan innan det var lagligt i Sverige. Sen har det blivit vanligare allt eftersom och nu tror jag till och med att Sony Ericsson håller på att göra en mobil med inbyggd FM-sändare.

Dom kostar ingenting idag, såg en på teknikmagasinet som kostar 69 kr.

Ja, med räck vidd på 2 meter :P Tror han syftade på ordentliga sändare som sänder större avstånd. Dock så klassas det som "Piratradio" om man sänder över ett visst avstånd har jag för mig.
Gäst Payback
Skrivet

Sonyericsson har en som man kan köpa till just nu men den är ej så bra.

Länka?

Behöver en som typ når 3meter.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...