Gäst Payback Skrivet 1 December 2008 Rapport Skrivet 1 December 2008 Har sett en snubbe som typ har nått på mobilen så han kan göra en "radiosänding" Vet nån vad det är för program? (Om ni inte fattar så typ går man in på radion till nån frekvens så kan man höra det som spelas i mobilen lr nått) Citera
TiredRacoon Skrivet 2 December 2008 Rapport Skrivet 2 December 2008 Det är faktiskt en Mobil radiosändare, men inte Mobiltelefon utan bärbar. Det är en helt vanlig FM sändare med 3,5mm uttag. Du kan koppla den till din mp3 eller mobil med samma uttag och sedan spela upp låtar. Billiga FM sändare sänder på ca 3-5 meter, och används främst för att spela upp låtar på tex bilradio. Dyrare kan sända på runt 80-100 meter. Citera
CeZ Skrivet 3 December 2008 Rapport Skrivet 3 December 2008 (redigerat) Precis som ovanstående säger, FM sändare kom till iPods först redan innan det var lagligt i Sverige. Sen har det blivit vanligare allt eftersom och nu tror jag till och med att Sony Ericsson håller på att göra en mobil med inbyggd FM-sändare. Dom kostar ingenting idag, såg en på teknikmagasinet som kostar 69 kr. Redigerat 3 December 2008 av Cooliz Citera
TiredRacoon Skrivet 4 December 2008 Rapport Skrivet 4 December 2008 Precis som ovanstående säger, FM sändare kom till iPods först redan innan det var lagligt i Sverige. Sen har det blivit vanligare allt eftersom och nu tror jag till och med att Sony Ericsson håller på att göra en mobil med inbyggd FM-sändare. Dom kostar ingenting idag, såg en på teknikmagasinet som kostar 69 kr. Ja, med räck vidd på 2 meter :P Tror han syftade på ordentliga sändare som sänder större avstånd. Dock så klassas det som "Piratradio" om man sänder över ett visst avstånd har jag för mig. Citera
CeZ Skrivet 4 December 2008 Rapport Skrivet 4 December 2008 Ja, bara ett få antal meter är tillåtet i sverige. Skulle tippa att det är 5-10 meter. eller något sådant. Citera
TiredRacoon Skrivet 5 December 2008 Rapport Skrivet 5 December 2008 Ja, bara ett få antal meter är tillåtet i sverige. Skulle tippa att det är 5-10 meter. eller något sådant.Njae, jag tror faktiskt att det går upp mot en 50-80 meter. Citera
laynus Skrivet 5 December 2008 Rapport Skrivet 5 December 2008 Sonyericsson har en som man kan köpa till just nu men den är ej så bra. Citera
Gäst Payback Skrivet 5 December 2008 Rapport Skrivet 5 December 2008 Sonyericsson har en som man kan köpa till just nu men den är ej så bra.Länka?Behöver en som typ når 3meter. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.