sargon94 Skrivet 23 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Chippat Wii är väl lagligt? Och trådskaparen har inte nämnt något om ROMs. Chippat wii är väl inte lagligt med tanke på att det är gjort för att spela brända spel? Chippat Wii är lagligt, men nedladdade spel är olagliga. Dessutom är det inget som säger att en chippad Wii måste användas till att spela brända spel. Man kan väl använda den till att köra NTSC-spel? Ja men det kan också användas för att se filmer o sånt. Men jag undrar också jag hörde att om man uppdaterar med ett ntsc spel så kan det gå i söner men jag fattar inte riktigt vad som menas.?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 24 December 2008 Rapport Dela Skrivet 24 December 2008 Chippat Wii är väl lagligt? Och trådskaparen har inte nämnt något om ROMs. Chippat wii är väl inte lagligt med tanke på att det är gjort för att spela brända spel? Chippat Wii är lagligt, men nedladdade spel är olagliga. Dessutom är det inget som säger att en chippad Wii måste användas till att spela brända spel. Man kan väl använda den till att köra NTSC-spel? Ja men det kan också användas för att se filmer o sånt. Men jag undrar också jag hörde att om man uppdaterar med ett ntsc spel så kan det gå i söner men jag fattar inte riktigt vad som menas.?? NTSC-spel, precis som PAL-spel, vill uppdatera Wii-menyn om den är gammal. Problemet är att NTSC-spel innehåller uppdateringar som är gjorda till NTSC-Wii. Om de installeras på en PAL-Wii kan det bli problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muggebigge Skrivet 16 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2010 Ja, Wii har en inbyggd Emulator, den heter Virtual Console. Från Shop Channel kan man ladda ner spel till den. finns det på channels? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.