Hoppa till innehåll

Animal Crossing


Magdis
 Dela

Rekommendera inlägg

Allså,hmm. Hur ska jag förklara detta. Jovisst Animal Crossing har ett väldigt vänligt ansikte både på omslag och på reklam. Men spelet är fortfarande ett simulator spel och har samma spel upplägg som exempel The Sims. Även om det självklart är mycket mer annorlunda och i mitt tycke roligare. Man tar hand om sitt hus, Handlar, Bygger möbler o.s.v .

 

Jag skulle gärna rekommendera spelet till dig själv eller din sambo/man men till ett 7 årigt barn tror jag inte hon skulle förstå spelets struktur. Spelet handlar mycket om att bygga upp ett liv och kan vara väldigt svårt för en 7 åring.

Men sen vet jag ju såklart inte hur mogen ditt barn är. Men jag skulle ändå inte rekomendera detta för en 7 åring för som sagt att det kan verka för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet ju inte riktigt hur avancerat detta spel är, jag tänkte mig nog att det var ungefär i samma stil som internetsidan med My littlest Pet shop VIP. Det är alltså de där gosedjuren som har en kod runt halsen som man skriver in i datorn o sen kan man spela med sitt virtuella gosedjur, skaffa möbler och kläder till det m.m. Men Animal crossing kanske är mycket mer avancerat? Spelet är ju i och för sig från 3 år.

Jaja, vi får se om vi skaffar det. Än så länge är det ganska dyrt ute på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet ju inte riktigt hur avancerat detta spel är, jag tänkte mig nog att det var ungefär i samma stil som internetsidan med My littlest Pet shop VIP. Det är alltså de där gosedjuren som har en kod runt halsen som man skriver in i datorn o sen kan man spela med sitt virtuella gosedjur, skaffa möbler och kläder till det m.m. Men Animal crossing kanske är mycket mer avancerat? Spelet är ju i och för sig från 3 år.

Jaja, vi får se om vi skaffar det. Än så länge är det ganska dyrt ute på marknaden.

Jovisst Animal Crossing är lite mer avancerare. Men sen satt jag själv som 8 åring en gång i tiden och sköt soldater blodiga på perfekt dark på Nintendo 64 så det handlar ju om mognaden också :).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...