Hoppa till innehåll

Moneymaking Guide Till Runescape


Jote

Rekommendera inlägg

Det har varit så många som har gjort trådar om hur dem ska tjäna pengar så tänkte att det kanske blev bättre om man gjorde en tråd där alla kunde skriva hur dem tjänar pengar.

 

 

Här är några tips av mig.

 

Tzhaar: (150k-1000k/h)

Ett väldigt bra sätt att tjäna pengar men hur mycket man tjänar beror nog på hur mycket tur man har.

 

Skills: 70+ i alla combat skills helst.

 

Items: Mat är ett måste, och ta med super set om ni vill att det ska gå snabbare (super strength, super attack och super defence)

 

Så här gör ni:

Ni tar er till Karamja och in i vulkanen sen går ni in i den där "grott" öppningen, där kommer ni hitta en massa monster level 100+ dem ska ni döda. Dem här monstrena droppar obby cape, obby shield, obby maul etc. Ni vet nog redan om dem här monstrena och att dem droppar dem här sakerna men jag sa det ändå för att jag själv har tjänat otroligt mycket på det här sättet och har fått en massa drops. Idag fick jag en obby maul efter att jag dödat ungefär 5 stycken.

 

Olika sätt att döda dem på:

Range (man gömmer sig bakom stenar och sånt) och combat, det är dem två snabbaste sätten enligt mig. Och om ni kör range ta helst med mat för ibland kan dem ta liv av dig när du ska ta dina bolts/pilar osv.

 

 

Avansies: (1000k/dag)

 

Skills: 70 strength (så du kan lyfta stenen vid ingången), 70 ranged (du behöver inte det här men det är otroligt mycket bättre men det går bra med 60 också) och 70 defence (om ni vill tjäna pengar på det här är det bra att ha hög defence så du slipper köpa många prayer potions för att åka dit).

 

Det du ska ha på dig:

Granite shield (för range defence bonus), armadyl pendant (temple of ikov questet), en saradomin sak och en bra range sak (top), torags legs (för range defence bonus). Du måste ha climbing boots annars blir det ganska svårt att komma upp dit. Rune crossbow, 1k bolts (mithril bolts är ett billigt alternativ).

 

Items:

Du ska ha med dig runt 30 bones to peaches så du kan stanna där länge (så du kan ta upp benen och göra dem till persikor som du äter när du får slut på mat). Runt 100 nature runes och 500 fire runes så du kan alcha rune limbs och rune daggers. Glöm inte en varrock teleport tab. Resten ska vara mat (monkfish brukar jag ha med).

 

Lite övrig information:

Det är i God wars dungeon och om du ska dit första gången ta med ett rep :).

Du ska plocka upp addy bars (man får 4 noted addy bars) som avansies droppar väldigt ofta, rune daggers (dem ska du göra high alch på), samma sak med rune limbs. Observera, avansies går endast att döda med range och dem attackerar dig med range så kom inte till God wars dungeon med whip för att döda avansies. :P Jag kan ha glömt några saker så kolla på Youtube om det behövs.

 

Alla dem här tipsen är P2P.

 

Jag vet inte om det finns en liknande tråd men jag sökte och hittade ingen så om det finns får ni låsa den här :P

Kom gärna med egna tips :)

Redigerat av Bakar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra guide, dock inte en sådana bra.

Jag själv har försökt tjäna pengar i Tzhaar, jag dödade 620 monster där och fick endast 7 drops. 3 obsidians cape, 2 shields och 1 sword och 1 maul. Så det varierar, ibland får man många drops, ibland inte.

Du glömde även bort att man ska bära "ring of wealth" då ökar chansen att man får en obby sak.

Så Tzhaar är ingen "moneymaking", däremot är Tzhaar ett bra ställe för att få exp. (Monsterna ger mycket exp).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra guide, men du får det att låta lättare än det är. Man får inte ofta obby saker.

 

F2P: Krävs att du har 29 smithing och 15 mining.

Steel bars.

Köp till att börja med så mycket coal du kan, sen tar du och hugger, hälften av antalet coal du har, iron ores.

Gå till Al-Kharid och smält alla till stål tackor.

Om du säljer tackorna för 610 GP each, så tjänar du 250 GP på varje tacka du gör. Det funkar bra för mig, kan ta en stund, men man tjänar rätt bra på det. + Att man över Mining och Smithing väldigt mycket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är inte så bra på moneymaking men döda green dragons typ, eller kör slayer

Man får inte pengar för slayer. :P Förutom monsterna man dödar.

Green dragons droppar bara green hides vilket man måste göra till dragon hide body, du förlorar pengar men tjänar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte så bra på moneymaking men döda green dragons typ, eller kör slayer

Man får inte pengar för slayer. :P Förutom monsterna man dödar.

Green dragons droppar bara green hides vilket man måste göra till dragon hide body, du förlorar pengar men tjänar ändå.

 

Det där bevisar hur lite du faktist vet om runescape. Green dragons droppar Green dragonhide och Dragon bones. Du måste inte göra green dhide body, utan du tjänar mycket mer utan att göra dom till det. Sen om du även plockar upp Dragonbones så kan du antingen få upp din prayer lvl med dom, eller sälja dom och tjäna ännu mer pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte så bra på moneymaking men döda green dragons typ, eller kör slayer

Man får inte pengar för slayer. :P Förutom monsterna man dödar.

Green dragons droppar bara green hides vilket man måste göra till dragon hide body, du förlorar pengar men tjänar ändå.

 

Det där bevisar hur lite du faktist vet om runescape. Green dragons droppar Green dragonhide och Dragon bones. Du måste inte göra green dhide body, utan du tjänar mycket mer utan att göra dom till det. Sen om du även plockar upp Dragonbones så kan du antingen få upp din prayer lvl med dom, eller sälja dom och tjäna ännu mer pengar.

 

I lol'd.

Om det är nån här på fuska som vet något om runescape, så är det f*n jag.

Alla, då menar jag alla som är "pros" på rs, dom vet att green dragons inte är ett bra monyemaking sätt.

 

Okej, när man dödar en green dragon så släpper han en green dragonhide.

Säljer du den så får du 1,9k. Skulle du göra den till en green d'hide body så säljer du den för 4.4k. You fail.

Och eftersom att du är en av de största "n00bsen" på runescape, så kan jag förklara för dig att det tar alldeles för lång tid om man ska tjäna pengar på green dragons, finns inte ens en bank nära, så man måste springa fram och tillbaka.

Du tjänar mycket mer och snabbare på att döda hill giants, ta big bones och sälj dom. Men jag vet att jag är en nivå högre än vad ni övriga är på runescape, så jag accepterar eran låga erfarenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...