Sidney Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 (redigerat) Hej! Skulle installera Ubuntu 7.10 på mitt Ps3 nyss. Följde denna guide: http://www.level7.nu/member/info.php?id=25...&aid=166667 Allt fungerade finfint tills jag skulle klicka Enter i Kboot när man är inne i Ubuntu, Dot eller vad det är (svart med vit text och två pingviner högst upp). Skriver av vad som står där i slutet innan själva felet kommer: Sending discover... Sending discover... Sending discover... don'tunderstand action "leasefail" No lease, failing if: config: up: Unknown host Blablablabal If in doubt, just press Enter. När jag trycker på Enter så kommer det massa text om USB disconnectet och liknande på ungefär 10-15 rader. Efter detta blir mina USB portar som sagt disconnectet och det händer inget mer. Kan inte heller använda mitt tangentbord något mer eftersom det sitter i en USB port. Ifall man vill komma tillbaka till XMB (Ps3 OS) så ska man skriva in "boot-game-os" efter Kboot. Jag startar om mitt Ps3 för att komma tillbaka till Kboot. När jag skriver in boot-game-os ser det ut såhär: kboot: boot-game-os /init: eval: 1: boot-game-os: not found Skulle gärna vilja veta hur jag kommer bort från Ubuntu nu och tillbaka till XMB. Det är ju inte helt kul att ha köpt ett Ps3 80gb i Augusti och nu kan jag inte använda det något mer. Ni får också gärna hänvisa till sidor där jag kan få hjälp. Redigerat 11 December 2008 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 EDIT: OBSERVERA, I VÄRSTA FALL KAN DU FÖRLORA ALLA DIN DATA PÅ DIN PS3A (SPARFILER ETC). GÖR ALLTSÅ INTE DETTA UTAN ATT VARA MEDVETEN OM RISKERNA. FINNS ALLTID RISK FÖR SÅDANT OM MAN PILLAR UTANFÖR DET VANLIGA Jadu, kan inte svara på detta, men läste du detta i guiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 11 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Det där är om att sparfilerna kan försvinna, inte att Ps3 inte ska gå att starta igen. Hur som helst har det löst sig nu. Höll inne on-knappen så det hördes två pip, sen laddade jag ned Ubuntu 7.10 från denna sida och gjorde samma sak igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 (redigerat) Shit, trodde du mena användaren Ubuntu först. Men kan det inte bara va fel på själva Ubuntu. Testa att installera nån annan version. EDIT! Såg inte att du hade skrivit hade du hade fixat det. Redigerat 12 December 2008 av caru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Det där är om att sparfilerna kan försvinna, inte att Ps3 inte ska gå att starta igen. Hur som helst har det löst sig nu. Höll inne on-knappen så det hördes två pip, sen laddade jag ned Ubuntu 7.10 från denna sida och gjorde samma sak igen. Mer än bara sparfilerna. Bra att det löste sig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.