Hoppa till innehåll

Hjälp! Mitt Ps3 Fungerar Inte Tack Vare Ubuntu.


Sidney

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Skulle installera Ubuntu 7.10 på mitt Ps3 nyss. Följde denna guide:

http://www.level7.nu/member/info.php?id=25...&aid=166667

Allt fungerade finfint tills jag skulle klicka Enter i Kboot när man är inne i Ubuntu, Dot eller vad det är (svart med vit text och två pingviner högst upp).

Skriver av vad som står där i slutet innan själva felet kommer:

 

 

Sending discover...

Sending discover...

Sending discover...

don'tunderstand action "leasefail"

No lease, failing

if: config: up: Unknown host

 

Blablablabal

 

If in doubt, just press Enter.

 

 

 

När jag trycker på Enter så kommer det massa text om USB disconnectet och liknande på ungefär 10-15 rader. Efter detta blir mina USB portar som sagt disconnectet och det händer inget mer. Kan inte heller använda mitt tangentbord något mer eftersom det sitter i en USB port.

Ifall man vill komma tillbaka till XMB (Ps3 OS) så ska man skriva in "boot-game-os" efter Kboot. Jag startar om mitt Ps3 för att komma tillbaka till Kboot. När jag skriver in boot-game-os ser det ut såhär:

 

kboot: boot-game-os

/init: eval: 1: boot-game-os: not found

 

Skulle gärna vilja veta hur jag kommer bort från Ubuntu nu och tillbaka till XMB. Det är ju inte helt kul att ha köpt ett Ps3 80gb i Augusti och nu kan jag inte använda det något mer. Ni får också gärna hänvisa till sidor där jag kan få hjälp.

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: OBSERVERA, I VÄRSTA FALL KAN DU FÖRLORA ALLA DIN DATA PÅ DIN PS3A (SPARFILER ETC). GÖR ALLTSÅ INTE DETTA UTAN ATT VARA MEDVETEN OM RISKERNA. FINNS ALLTID RISK FÖR SÅDANT OM MAN PILLAR UTANFÖR DET VANLIGA

 

Jadu, kan inte svara på detta, men läste du detta i guiden?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit, trodde du mena användaren Ubuntu först.

Men kan det inte bara va fel på själva Ubuntu. Testa att installera nån annan version.

EDIT!

Såg inte att du hade skrivit hade du hade fixat det.

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är om att sparfilerna kan försvinna, inte att Ps3 inte ska gå att starta igen.

 

Hur som helst har det löst sig nu. Höll inne on-knappen så det hördes två pip, sen laddade jag ned Ubuntu 7.10 från denna sida och gjorde samma sak igen.

Mer än bara sparfilerna.

 

Bra att det löste sig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...