fredu Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Lol jag har haft det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 (redigerat) Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Det är ganska enkelt att se ett sådant försök. Sådana medelande brukar jag få av mina kompisar som är offline. "W säger: Raptomex, is that you on that picture? *länk* x'D x'D" Man ser tydligt att det är ett sådant. Det är på engelska och den använder inte ditt nick som du har dylikt utan den använder din e-mail. /default/wink.gif I mitt fall kallar den mig Raptomex då min hotmail är Hursomhelst, klickar man på länken så försöker den infektera din dator med trojaner genom att utnyttja säkerhetshål i webbläsaren eller andra programvaror du har Redigerat 11 September 2014 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 (redigerat) Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Det är ganska enkelt att se ett sådant försök. Sådana medelande brukar jag få av mina kompisar som är offline. "W säger: Raptomex, is that you on that picture? *länk* x'D x'D" Man ser tydligt att det är ett sådant. Det är på engelska och den använder inte ditt nick som du har dylikt utan den använder din e-mail. /default/wink.gif I mitt fall kallar den mig Raptomex då min hotmail är Hursomhelst, klickar man på länken så försöker den infektera din dator med trojaner genom att utnyttja säkerhetshål i webbläsaren eller andra programvaror du har Tur att jag inte går på aådant. Det man ska göra om en kompis (eller en själv) har fått det viruset, är att be honom/henne byta lösenord. Redigerat 11 September 2014 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KingOni Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 (redigerat) Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Det är ganska enkelt att se ett sådant försök. Sådana medelande brukar jag få av mina kompisar som är offline. "W säger: Raptomex, is that you on that picture? *länk* x'D x'D" Man ser tydligt att det är ett sådant. Det är på engelska och den använder inte ditt nick som du har dylikt utan den använder din e-mail. /default/wink.gif I mitt fall kallar den mig Raptomex då min hotmail är Hursomhelst, klickar man på länken så försöker den infektera din dator med trojaner genom att utnyttja säkerhetshål i webbläsaren eller andra programvaror du har Tur att jag inte går på aådant. Det man ska göra om en kompis (eller en själv) har fått det viruset, är att be honom/henne byta lösenord. vad skulle det hjälpa om han fortfarande har viruset kvar på datorn? Redigerat 11 September 2014 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 (redigerat) Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Det är ganska enkelt att se ett sådant försök. Sådana medelande brukar jag få av mina kompisar som är offline. "W säger: Raptomex, is that you on that picture? *länk* x'D x'D" Man ser tydligt att det är ett sådant. Det är på engelska och den använder inte ditt nick som du har dylikt utan den använder din e-mail. /default/wink.gif I mitt fall kallar den mig Raptomex då min hotmail är . Hursomhelst, klickar man på länken så försöker den infektera din dator med trojaner genom att utnyttja säkerhetshål i webbläsaren eller andra programvaror du har Tur att jag inte går på aådant. Det man ska göra om en kompis (eller en själv) har fått det viruset, är att be honom/henne byta lösenord. vad skulle det hjälpa om han fortfarande har viruset kvar på datorn? Det hjälper endast om man fått MSN-viruset, inte viruset man kan få genom att följa länkarna som sprids. Redigerat 11 September 2014 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 22 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2009 vad gör det o ni har msn viruset? oftast sittet det någon ryss eller dylikt och administrerar över dessa bot nätverk och tjäar pengar :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 23 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2009 Jag har haft det och jag bara bytte lösenord, då var det borta. Fast jag vet ju inte om jag har kvar något annat på min dator :unsure: ..... Inget virusskydd hittar det iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 23 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2009 Jag har haft det och jag bara bytte lösenord, då var det borta. Fast jag vet ju inte om jag har kvar något annat på min dator :unsure: ..... Inget virusskydd hittar det iaf... Då är det borta, såvida du inte har Avast, då kan det vara kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.