Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Så fort du kommer in ska du tala med satiren som skriver på väggen. Han kommer att be dig att flytta på det stora stenblocket till höger. Efter samtalet går du till sidan av stenen och försök gå mot den tills du ser Sora försöka putta på den, men stenen kommer ändå inte att flyttas. När du har gjort detta ska du prata med satiren. Han säger att han kan träna dig om du klarar ett prov. Prata med honom igen och du kommer att få försöka slå sönder ett antal tunnor under en viss tid. Här kan det faktist vara svårt att hitta alla tunnor så använd lock on när du har förstört alla tunnor du kan se ifall du skulle ha missat någon. När du har klarat detta kommer dock satiren fortfarande vägra att träna dig. Gå då ut ur rummet, och du kommer att få se ett filmklipp med Hades som ger dig ett inträdeskort som gör att du nu kan delta i Phil cup. Men innan du gör detta skulle jag råda dig att åka till Tarzans djungel först och avsluta banan där. Då kommer du nämligen få en ny, starkare nyckel att slåss med. Det kommer nämligen behövas i sista matchen i Phil cup mot Cloud. När du ska slåss mot honom ska du bara slå på honom och "dodge roll" när han flåsar, då detta är ett tecken på att han tänker göra en mycket dödlig attack mot din riktning, även om du är långt ifrån honom. När han börjar glöda bör du sätta igång med att "dodge roll" hela tiden bort från honom, då han nu kommer kunna flyga och är osårbar. Fortsätt med dodge roll tills han landar igen, därefter fortsätter du som innan tills han har besegrats. Men var inte orolig om han är för stark, förlorar du mot honom så går det likadant som det hade ifall du vunnit, bortsett att du missar några erfarenhetspoäng. Efter matchen får du se Hades komma in på arenan med sin vakthund med tre huvuden. Du kommer därefter komma tillbaka till entren. Spara nu och gå tillbaka till arenan. Du kommer nu få slåss mot den här jättehunden.

Gå dirrekt ifrån hans framdel, då hans hugg är mycket dödliga. Försök gå bakom honom och hoppa på hans rygg och ta lock on på ett av hans huvuden och gå till attack. Ett tips jag har hört, men som jag inte har kunnat testa är att man ska ta trollformlen "Blizzard"när du är här. När du ser att ett av hundens huvuden börjar spotta ut någon svart smörja, ska du ta "Dodge roll" om du vid denna tidpunkt står på marken. Har du svårt att komma upp på hans rygg kan du isåfall trycka på triangel-knappen så att kalle och långben går till attack. medan de uppehåller honom kan du försöka attakera från sidan. Har du fortfarande problem kan du gå tillbaka till de andra världarna för att döda några heartless och på så sätt gå upp några nivåer.

Skrivet

ja men det har jag klarat och jag väntar på att få komma in igen han säger att han måste göra i årdning några saker eller nåt

det jag skrev innan det blev fel

Skrivet

Du kommer inte kunna delta igen förren Pegasus cup börjar, och det gör den först när du har kommit längre i spelet. När den gör det har jag dessvärre glömt, men när du har klarat en viss bana kommer du att iformeras om det av piff och puff när du går till rymdskeppet igen. Tills dess har du inget mer att göra här.

• Skapa ny...