Hoppa till innehåll

Visual Basic? Kodar Man C++ Där?


KuroKaktus
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej, du kodar i Basic där.

I Visual C++ kodar du C++.

 

Nej man kodar Visual Basic där.

 

man kodar c++ i visual c++ -.-

 

Du missförstår mig. Jag kommenterade: Nej, du kodar i Basic där.

 

Jag med. Du menar att man kodar Visual Basic i Visual Basic IDE:n, men bara C++ i Visual C++ IDE:n? Borde det inte vara Visual C++? Jag är helt konfunderad asså... skulle vi kunna dryfta vidare i denna frågeställning så att man kommer djupare in i ditt tänk? Redigerat av PunkArne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du kodar i Basic där.

I Visual C++ kodar du C++.

 

Nej man kodar Visual Basic där.

 

man kodar c++ i visual c++ -.-

 

Du missförstår mig. Jag kommenterade: Nej, du kodar i Basic där.

 

Jag med. Du menar att man kodar Visual Basic i Visual Basic IDE:n, men bara C++ i Visual C++ IDE:n? Borde det inte vara Visual C++? Jag är helt konfunderad asså... skulle vi kunna dryfta vidare i denna frågeställning så att man kommer djupare in i ditt tänk?

 

Tar det enkelt:

 

"Visual C++"

 

Visual C++ är en utvecklingsmiljö för programmeringsspråket C++ och en del av Visual Studio utvecklad av Microsoft.

 

Alltså svaret är C++ kodar man (bland annat) i Visual C++ och det existerar inget "Visual c++" språk :)

 

------

 

Visual Basic

 

Visual Basic är ett programspråk i BASIC-familjen, där "Visual" står för fönsterhanteringen och det annorlunda programmeringsupplägg som den skapar. Liksom i de närmaste föregångarna (bland annat QBASIC) har det i BASIC ursprungliga tvånget att numrera varje rad tagits bort.

 

VB.NET

 

Visual Basic .NET är ett programspråk baserat på Microsofts Visual Basic (VB). Det kan beskrivas som en evolutionär utveckling från Visual Basic version 6.0 och tidigare. Visual Basic har genom hela sin utveckling blivit allt mer kraftfullt.

 

---- Om man lägger ihop alla bitar

 

VB IDE för VB.NET

C++ IDE för C++

 

---- Hoppas du förstod.

Redigerat av DenSmarte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...