PunkArne Skrivet 29 December 2008 Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 (redigerat) Nej, du kodar i Basic där. I Visual C++ kodar du C++. Nej man kodar Visual Basic där. man kodar c++ i visual c++ -.- Du missförstår mig. Jag kommenterade: Nej, du kodar i Basic där. Jag med. Du menar att man kodar Visual Basic i Visual Basic IDE:n, men bara C++ i Visual C++ IDE:n? Borde det inte vara Visual C++? Jag är helt konfunderad asså... skulle vi kunna dryfta vidare i denna frågeställning så att man kommer djupare in i ditt tänk? Redigerat 29 December 2008 av PunkArne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 30 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 Man kodar iaf c++ i visual studio vilket jag lärde mig igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DenSmarte Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 (redigerat) Nej, du kodar i Basic där. I Visual C++ kodar du C++. Nej man kodar Visual Basic där. man kodar c++ i visual c++ -.- Du missförstår mig. Jag kommenterade: Nej, du kodar i Basic där. Jag med. Du menar att man kodar Visual Basic i Visual Basic IDE:n, men bara C++ i Visual C++ IDE:n? Borde det inte vara Visual C++? Jag är helt konfunderad asså... skulle vi kunna dryfta vidare i denna frågeställning så att man kommer djupare in i ditt tänk? Tar det enkelt: "Visual C++" Visual C++ är en utvecklingsmiljö för programmeringsspråket C++ och en del av Visual Studio utvecklad av Microsoft. Alltså svaret är C++ kodar man (bland annat) i Visual C++ och det existerar inget "Visual c++" språk :) ------ Visual Basic Visual Basic är ett programspråk i BASIC-familjen, där "Visual" står för fönsterhanteringen och det annorlunda programmeringsupplägg som den skapar. Liksom i de närmaste föregångarna (bland annat QBASIC) har det i BASIC ursprungliga tvånget att numrera varje rad tagits bort. VB.NET Visual Basic .NET är ett programspråk baserat på Microsofts Visual Basic (VB). Det kan beskrivas som en evolutionär utveckling från Visual Basic version 6.0 och tidigare. Visual Basic har genom hela sin utveckling blivit allt mer kraftfullt. ---- Om man lägger ihop alla bitar VB IDE för VB.NET C++ IDE för C++ ---- Hoppas du förstod. Redigerat 30 December 2008 av DenSmarte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.