Gäst Payback Skrivet 23 December 2008 Rapport Skrivet 23 December 2008 Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 23 December 2008 Rapport Skrivet 23 December 2008 Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta Citera
Gäst Payback Skrivet 23 December 2008 Rapport Skrivet 23 December 2008 Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta Skrev ju sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... = Tryckte Del när jag startade datorn. Citera
Gäst Payback Skrivet 23 December 2008 Rapport Skrivet 23 December 2008 bump, behöver hjälp med det här så snabbt som möjligt :( Citera
prophet Skrivet 24 December 2008 Rapport Skrivet 24 December 2008 (redigerat) Det borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort? Redigerat 24 December 2008 av ForlorN Citera
Gäst Payback Skrivet 24 December 2008 Rapport Skrivet 24 December 2008 (redigerat) Det borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort?Tryckte ju DEL för att gå in i BIOS förut, men hittade inte "start-up prioriteringsordning" eller något där.. kanske förklarade lite dåligt, mitt moderkort är: MSI P35 Neo-fi Redigerat 24 December 2008 av Payback Citera
prophet Skrivet 24 December 2008 Rapport Skrivet 24 December 2008 Jahao, men leta vidare... :P Det skall finnas där... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.