Gäst Dreader Skrivet 24 December 2008 Rapport Dela Skrivet 24 December 2008 Ja, vissa här på Fuska.se säger att avatarer ska vara 125x125 pixlar, men jag laddade nyss upp en avatar som var över 700 pixlar och då förminskades avataren till 103x125 pixlar, så man kan alltså lägga upp hur stor avatar som helst och sedan förminskar datorn den i alla fall? Vill ha ett bra svar från moderatorerna och Admin här på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 December 2008 Rapport Dela Skrivet 24 December 2008 (redigerat) "Bildstorleksreducering aktiverad (Detta kommer att reducera bildens storlek automatiskt för dig om den har för stora dimensioner)" Så står det på sidan där du laddar upp avataren. Den funktionen gör att bilden förminskas så den blir minde eller lika med 125x125px. Nackdelen med den funktionen är att bilden kan bli lite pixlig än om man originellt gör bilden i rätt dimensioner från början. Dock får du tänka på att den inte får vara över 20 KB, Då kommer du inte kunna ladda upp den. Redigerat 24 December 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 Tack så mycket, Boffaroffe. Så, en ny funktion om avatarer har satts in. - Låser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 Den funktionen har funnits sen år tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 Tack så mycket, Boffaroffe. Så, en ny funktion om avatarer har satts in. - Låser. Du glömde låsa! Han kan inte låsa ? ><' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 Tack så mycket, Boffaroffe. Så, en ny funktion om avatarer har satts in. - Låser. Du glömde låsa! pucko, member är ingen moderator -,- så han kan inte låsa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 Jag tackar för svaret, Boffaroffe. Jag trodde denna funktion skapades nyss? Men jag hade nog fel. Off Topic: Det är jag som inte tänkte mig för, jag är ingen Moderator på Fuska.se och därför inte kan låsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 Jag tackar för svaret, Boffaroffe. Jag trodde denna funktion skapades nyss? Men jag hade nog fel. Off Topic: Det är jag som inte tänkte mig för, jag är ingen Moderator på Fuska.se och därför inte kan låsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.