Hoppa till innehåll

Rs Och Wow!


Nacke3000

Rekommendera inlägg

Varför World of Warcraft kostar så "mycket" som det gör är på grund av alla de servrar som krävs för att kunna spela. De som arbetar med World of Warcraft ska ju också bli avlönade.

 

Det som är lite förrädiskt med WoW är att, ju fler spelare som börjar, ju fler servar behövs. För detta behövs PENGAR som flyger ur våra fickor som antagligen kommer öka i mängd.

Just nu tappar dock WoW spelare på grund av den obalans som råder i klasserna just nu..

 

Men som någon tidigare sade, man kan inte jämföra dessa två spel.

 

Jag väljer dock klart World of Warcraft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Runescape är som sagt ett java spel. WoW har ungefär 11-13 miljoner spelare. Runescape har 10 miljoner. Det är inte sån står skillnad. Skulle spelet göras på skiva som raptomex sa, då skulle antalet spelande i runescape gå förbi wow.

Rs 10 milj? My ass.

 

Som sagt så är WoW mycket bättre än RS på alla möjliga sätt.

Rs har 10 miljoner spelare, fast alla spelar inte samtidigt.

Nu kommer frågan som dyker upp i huvudet, är du eller spelar du bara idiot? Ja wow kanske är bättre, men i h*lvete det är ett web spel byggd på java och dessutom har 10m spelare. Går runescape över på skiva så kommer wow hamna djupt ner på listan över "sämsta spel". IMO!

om runescape "gick över till skiva" hade förmodligen antalet spelare sjunkit, en av fördelarna med runescape är ju lixom att du inte behöver installera de...

 

Håller med. Folk spelar RS för att det inte behövs installeras samt att man kan spela det gratis. Hade det funnits i butik för typ 199 spänn så hade inte en kotte spelat skiten

 

jo, och tack vare att det kan köras på i stort sett vilken dator som helst som har internet så är det ju ganska uppenbart att många kör det, fast WoW är, och kommer förbli de bästa av spelen.

 

hetfield05, håller med dig om att det är obalanserat just nu, det är f*n tråkigt obalanserat :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar WoW. Bara för att det kostar pengar betyder det inte att alla som spelar rs gratis är nördar.

Men som sagt kan man inte riktigt jämföra spelen, för dom är helt olika.

Gratis spelare på runescape ska man inte kalla nördar, det är dom som håller runescape i liv. Det är tack vare f2p som runescape har samlat ihop sina 10m spelare. Har dessutom varken sett eller hört någon som blir kallas "rs-nörd" men däremot wow tönt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Runescape är som sagt ett java spel. WoW har ungefär 11-13 miljoner spelare. Runescape har 10 miljoner. Det är inte sån står skillnad. Skulle spelet göras på skiva som raptomex sa, då skulle antalet spelande i runescape gå förbi wow.

Rs 10 milj? My ass.

 

Som sagt så är WoW mycket bättre än RS på alla möjliga sätt.

Rs har 10 miljoner spelare, fast alla spelar inte samtidigt.

Nu kommer frågan som dyker upp i huvudet, är du eller spelar du bara idiot? Ja wow kanske är bättre, men i h*lvete det är ett web spel byggd på java och dessutom har 10m spelare. Går runescape över på skiva så kommer wow hamna djupt ner på listan över "sämsta spel". IMO!

 

Dude, jag svarade bara på trådskaparens fråga.

 

Hej jag gillar båda men orkar inte spela någon utav spelen.

 

Vilket tycker du är bäst. Diskutera och beretta vad du tycker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan dock heller inte säga att ett visst spel är bättre än det andra.

 

Runescape: Gratis(Om inte Member) webbläsar spel som kanske kräver en aning tålamod för att på högre nivåer "levla".

 

World of Warcraft: Inte gratis Onlinespel som erbjuder en eventuell större upplevelse med allt som kan hända i alla hörn av spelvärlden. Kanske ett bättre val än RuneScape om man har råd med att punga ut med 125:- i månaden(250:- = 2 månader).

 

RuneScape, ett gratis spel som inte är ett så j*vla dåligt som många tycker, om de nu skulle jämföra med WoW som man nu inte kan.

 

World of Warcraft, Ej gratis spel som enligt mej är suveränt utvecklat.

 

Nu kan man antyda att jag lutar mer åt World of Warcraft, och det gör jag också. Men RuneScape är inte ett dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan även tillägga att Andrew Gower, han vill göra RuneScape bättre, grafik osv, men allt är begränsat pga det är ett Java spel i en webbläsare. Så rent tekniskt så är WoW bättre, men sen är det ju upp till var och en vad som är bra och inte. Jag som exempel, tycker att WoW's grafik är töntig och att Runescapes är bra och skön att spela i. Så det varierar från person till person, vissa gillar WoW vissa inte.

 

Men svart på vitt så är WoW bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

De flestasom säger att rs är bättre än wow är P9-12:or som inte har testat wow och bara vet att det kostar medan det finns några som inte vill betala för ett spel och därför spelar rs. (Om jag inte ville betala för wow så skulle jag spela flyff eller något liknande imo.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste inte köra WoW bara för att man har råd, jag kör hellre ett billigt spel som jag tycker om än att köra ett dyrt som jag inte tycker om. Körde WoW i en vecka sen orkade jag inte mer, dessutom tycker jag questen på WoW är usla. Man kan inte säga att ett spel är bättre än det andra för alla tycker olika. Själv tycker jag RuneScape är mycket roligare, det är mer min smak.

 

Mîhker, bara för att dem är yngre betyder inte dem inte har spelat WoW och det är deras åsikt, om dem tycker om RS mer så gör dem det.

Redigerat av Bakar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...