💬
Logga in
Fuska.se

Mobbning I Grundskolan.

126 svar · startad

Vår skola hade en grupp som heter "Visiam"= Vi som inte accepterar mobbning och det enda dom gör att ha några möten per år, Men dom gör alldrig någonting åt dom som mobbar eller dom mobbade.

Senast ändrad:

25 Jul 2009

Har Själv Varit mobbad Blev det 2007 2008 och 2009 i år så gick mobbarna ur 9an och som tur är ska jag gå ett 10 år. Mobbarna reta mig typ för mitt handikapp dom höll också på att slå mig och så Jag sa till mamma pratade med lärarna om det men inget hjälpte gick även med mamma till en psykolog och bertättade allt och han blev förbannad på dom och han stöttade mig mitt handikapp är detta om ni vill veta så ni ser mitt liv är lite tufft men jag ska klara det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Autism

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad...tism-hos-barn-/

ville bara Berätta så ni vet det är skönt att få prata om det :( är sjuk nu med har Feber och är förkyld och Känner mig Ensam är Ensam hela tiden För det mesta har ingen att va med :( aja Vill bara ni ska Veta och snälla inga onödiga eller elaka kommentarer tack. mår inte så bra :(

Senast ändrad:

26 Jul 2009
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Har Själv Varit mobbad Blev det 2007 2008 och 2009 i år så gick mobbarna ur 9an och som tur är ska jag gå ett 10 år. Mobbarna reta mig typ för mitt handikapp dom höll också på att slå mig och så Jag sa till mamma pratade med lärarna om det men inget hjälpte gick även med mamma till en psykolog och bertättade allt och han blev förbannad på dom och han stöttade mig mitt handikapp är detta om ni vill veta så ni ser mitt liv är lite tufft men jag ska klara det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Autism

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad...tism-hos-barn-/

ville bara Berätta så ni vet det är skönt att få prata om det :( är sjuk nu med har Feber och är förkyld och Känner mig Ensam är Ensam hela tiden För det mesta har ingen att va med :( aja Vill bara ni ska Veta och snälla inga onödiga eller elaka kommentarer tack. mår inte så bra :(

Autism? Sluta lyssna på Eminem bara :D Cured

Förstår inte vad som ska vara så svårt med ditt handikapp - Du verkar ju hyfsat normal om inte lite extra gnällig (Men det är ju så med dagens ungdomar ändå).

"Man är bara så sjuk som man känner sig"

Med Tiden Förstår du vad det innebär att ha ett handikapp som mitt

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Baserar allt detta på egna/vänners upplevelser. 9/10 har upplevt att skolan behöver göra mer, alltså avrundar jag det till 10, skolan behöver göra mer.

Mjo precis, då är det snarare dåliga insatser från skolorna kring dig och inte skolorna i hela Sverige.

↗ till inlägget
Antar att du menar AS? Ifall du hade autism hade du inte kunnat prata ens, såvida det inte är en mycket enkel och liten störning...
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Antar att du menar AS? Ifall du hade autism hade du inte kunnat prata ens, såvida det inte är en mycket enkel och liten störning...

Så du är någon slags expert på autism då? :P Sjukdomen finns i många olika "grader". Killen har ju uppenbarligen en av de lättare formerna, vilket han borde vara glad för.
↗ till inlägget

Så du är någon slags expert på autism då? :P

Givetvis inte, jag undrar bara eftersom att jag sett många som blandar ihop AS med autism som om det vore exakt samma sak.
27 Jul 2009
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så du är någon slags expert på autism då? :P

Givetvis inte, jag undrar bara eftersom att jag sett många som blandar ihop AS med autism som om det vore exakt samma sak.

Aspergers är ju en form av Autism.
↗ till inlägget

Yes, men inte helt och hållet samma sak.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Yes, men inte helt och hållet samma sak.

Det beror helt och hållet på vilken form av Autism du har.
↗ till inlägget

Yes, eftersom att AS är en form av en mycket mycket högfungerande autism som både kan ge positiva och negativa effekter. Men att säga att det är helt och håller samma sak är fel.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Yes, eftersom att AS är en form av en mycket mycket högfungerande autism som både kan ge positiva och negativa effekter. Men att säga att det är helt och håller samma sak är fel.

Ingen har påstått att det är "helt och hållet samma sak", så jag förstår inte vad du argumenterar för :P Autism finns i väldigt liknande grader där det är i lindrigare form- Killen vet nog själv om det är autism eller aspergers han har.
↗ till inlägget

Kan du prata eller inte? För du skrev: "Jag sa till mamma pratade med lärarna om det "

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kan du prata eller inte? För du skrev: "Jag sa till mamma pratade med lärarna om det "

ja jag kan prata som vanligt folk sorry om jag låter förbannad men mår inte bra har sprängande ont i huvet

Senast ändrad:

14 Sep 2009
Nivå 6 · Fuskare

Dom som mobbar tror dom är coola för dom nitar eller retar folk som är mindre, klenare, fulare eller vad som helst...

dom tror dom får mer ''respekt'' för det. mobbning är det fegaste som finns. ofta är det ju typ 1-3 som mobbar 1..

19 Oct 2009

Att mobba någon är det värsta som finns. Alla är olika, när det gäller klädstilar och hur de är som personer. Så skall man utsätta en person/personer för mobbning då? Nej.

Alla är olika, det är det som inte mobbarna förstår.

Sen finns det något i det Senshi säger.

Senast ändrad:

24 Oct 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Dom som mobbar tror dom är coola för dom nitar eller retar folk som är mindre, klenare, fulare eller vad som helst...

dom tror dom får mer ''respekt'' för det. mobbning är det fegaste som finns. ofta är det ju typ 1-3 som mobbar 1..

Och oftast mobbar de en "svag & ensam" individ. T.ex. om man är ett grabb/tjejgäng på några pers så är det iaf inte vanligt att ett annat gäng mobbar en person i det motsvarande gänget.

Dålig svenska i detta inlägget, men orkar inte rätta till det.

11 Mar 2010
Nivå 1 · Novis

Mobbing är helt oacceptabelt, mobbare är ofta sådana som mår dåligt och inte har några riktiga vänner som mobbar för att få vänner. Mobbing är något av det värsta som finns, enligt mig.

28 Mar 2010
Nivå 7 · Fuskare

No shit. ^

Alltför få skolor lägger nog med resurser på att stoppa mobbning.

Och en sak som får mig att koka är att lärarna ofta ser felet i den mobbade, och föreslår att personen i fråga ska byta skola.

Ett par ganska välkända citat skulle jag tro: "Han har det kanske inte så bra hemma/Det är synd om honom.) Alltså personen som mobbar.

Tyvärr är det vanligt att mobbade personer inte säger någonting... tills det att deras "bägare svämmar över".

Och eftersom lärarna inte "vetat" om detta så tas det inte på nog stort allvar.

Tro mig, jag vet hur det är.

Nivå 0 · Nykomling

grejen med mobbare är att man ska hitta deras svaga punkt och utnyttja den på ett skoningslöst och effektivt sätt.. eftersom att de som mobbar redan brukar må dåligt och tar ut detta på sitt offer kan exploatering av denna svaghet få dem att bryta ihop fullständigt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in