Hoppa till innehåll

Mobbning I Grundskolan.


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Det finns egentligen inget man kan göra som mobbad, känns det som. Utom att ändra det dom mobbar en för. Såklart ska man inte vara nån annan än sig själv, men om det är något ytligt, som att man har ful frisyr eller mustasch eller dylikt, som går att ändra på rätt lätt, så borde man nog göra det. Jag vet hur det är.

Byta skola -> Skaffa sig lite stake -> Göra sig snygg(are)? -> Bra första intryck -> Vara rolig och social -> Your in da game.

 

Om folk skulle vilja vara med mig och gilla mig för att jag är snygg (jag menar inte att jag är det), så skulle jag tycka att de var patetiska. <vilket jag tycker att jävligt många på min skola är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns egentligen inget man kan göra som mobbad, känns det som. Utom att ändra det dom mobbar en för. Såklart ska man inte vara nån annan än sig själv, men om det är något ytligt, som att man har ful frisyr eller mustasch eller dylikt, som går att ändra på rätt lätt, så borde man nog göra det. Jag vet hur det är.

Byta skola -> Skaffa sig lite stake -> Göra sig snygg(are)? -> Bra första intryck -> Vara rolig och social -> Your in da game.

 

Om folk skulle vilja vara med mig och gilla mig för att jag är snygg (jag menar inte att jag är det), så skulle jag tycka att de var patetiska. <vilket jag tycker att jävligt många på min skola är.

 

Japp, tyvär så är det den världen vi lever i. Hot, funny, charming, or nothing. Stand in da corner of shame.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

 

Detta är bevisar det jag påstått i tråden; sluta vara en fjolla så löser sig problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

 

Detta är bevisar det jag påstått i tråden; sluta vara en fjolla så löser sig problemet.

 

Man har rätt till att vara så som man själv vill vara utan att det ska vara en orsak till att bli mobbad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns egentligen inget sätt att stoppa mobbning, det kommer alltid finnas och har alltid funnits (i olika former dock). Det man kan göra är att minska mobbning, att säga att man ska ändra på sig kommer inte fungera om det är mobbning man talar om (vilket vi gör just nu) utan mobbaren kommer som flera tidigare sagt hitta nya "defekter" (som säker inte ens är defekter) på mobbnings offret.

 

Men för att minska mobbning bör man enligt mig införa mycket hårdare krav på uppförande, saker som att man ska vara tyst på lektionen, man har bestämda platser (ingen kan bli retad för att de sitter längst fram, längst bak osv.) utbildade lärare efter som de får veta hur man ska uppmärksamma mobbning i god tid. Man kan också göra saker som att "hota" med att sätta mobbarna i en special klass, detta då mobbaren oftast vill vara cool och det är väl den minst coola klassen på varje skola.

 

Saker som böter är nog ingen större idé, visst man kan införa det men man ska nog inte satsa alla sin kraft på det efter som jag inte tror på att de kommer fungera i verkligheten. där emot kan man återinföra kvar sittningen, blir man "påkommen" med mobbning kan man få t.ex. 2,5 månader kvar sittning (inklusive alla raster över 10 min) och kanske 1.5 timmar efter skolan? Jag tror iaf att mycket av mobbningen kan man få bort genom att hålla på disiplinen, för att vara cool behöver man inte göra något allvarligt som att hoppa på en annan elev utan istället skolka en lektion eller vad som helst. Min poäng är iaf om man inför hårdare regler (och efterhåller dem) så kommer elever att bråka mindre och om inte annat så kommer mobbnings offtret få en lugn stund under lektionerna.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

 

Detta är bevisar det jag påstått i tråden; sluta vara en fjolla så löser sig problemet.

 

Man har rätt till att vara så som man själv vill vara utan att det ska vara en orsak till att bli mobbad.

 

Säg det till verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

 

Detta är bevisar det jag påstått i tråden; sluta vara en fjolla så löser sig problemet.

Man har rätt till att vara så som man själv vill vara utan att det ska vara en orsak till att bli mobbad.

 

Säg det till verkligheten.

 

Det är tack vare personer som dig och Amo som mobbning finns, om man skulle sluta tänka på det sättet så skulle mobbning försvinna.

 

Och kom inte med nåt "tror du att det hjälper ifall några gör det? Det kommer ändå finnas massor som inte gör det" för om några tar initiativ så brukar andra tänka till och hänga på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Jag har blivit mobbad för sånna saker, och det är sant att dom hittar nya "Defekter" på en hela tiden, men är det en enstaka som håller på hela tiden, så kan det funka.

Det var en kille som letade fel på mig hela tiden förut, en gång var det tillexempel min kedja han kommenterade.(Kedjan från plånboken som jag har) Och då så svarade jag nåt spydigt tbax, och då sa han inget mer den dagen. Näst dag så kallade han mig kuksugara rätt upp i ansiktet, och då slog jag ner honom. Nu kan ni definiera "Slog ner honom" hur ni vill, men jag slog honom i ansiktet fyra gånger tills han låg ner och blev ödmjukare. Sen dess har han inte sagt ett ord till mig. Det funkar bra faktiskt.

 

Detta är bevisar det jag påstått i tråden; sluta vara en fjolla så löser sig problemet.

Man har rätt till att vara så som man själv vill vara utan att det ska vara en orsak till att bli mobbad.

 

Säg det till verkligheten.

 

Att utan vidare acceptera de brister verkligheten har är att ställa sig bakom dem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Monicca67

Ang Skolvalet.

 

Min dotter ska börja 7:an till hösten och jag behöver era åsikter på vad som är en bra skola.

På www.skolvalet.com, eller som man också kan skriva, finns alla grundskolor listade från sämst till bäst, och jag är ganska säker på att om gymnasiebehörigheten är hög och om det finns många lärare, så finns det inte lika mycket mobbing och förtryck. Det kan iallafall hänga ihop någorlunda. Jag undrar vad ni tycker? Jag vill att min dotter ska känna sig trygg. Går ert barn eller du själv i en bra skola?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Skolvalet.

 

Min dotter ska börja 7:an till hösten och jag behöver era åsikter på vad som är en bra skola.

På www.skolvalet.com, eller som man också kan skriva, finns alla grundskolor listade från sämst till bäst, och jag är ganska säker på att om gymnasiebehörigheten är hög och om det finns många lärare, så finns det inte lika mycket mobbing och förtryck. Det kan iallafall hänga ihop någorlunda. Jag undrar vad ni tycker? Jag vill att min dotter ska känna sig trygg. Går ert barn eller du själv i en bra skola?

Är det inte så att om man bor i en viss kommun så ska man gå i den skolan som ligger i den kommunen (eller den skolan som ligger närmast där man själv bor)? Det jag menar är att man kan väl inte direkt välja vilken grundskola man vill/ska gå i?

 

Så som jag har fattat så finns det alltid mobbning & förtryck hur än stor skolan är. Själv när jag gick i grundskolan så gick jag i en relativt stor skola med många lärare & där nästan alla elever hade gymnasiebehörighet efter dom gick ut 9an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Monicca67

Ang Skolvalet.

 

Min dotter ska börja 7:an till hösten och jag behöver era åsikter på vad som är en bra skola.

På www.skolvalet.com, eller som man också kan skriva, finns alla grundskolor listade från sämst till bäst, och jag är ganska säker på att om gymnasiebehörigheten är hög och om det finns många lärare, så finns det inte lika mycket mobbing och förtryck. Det kan iallafall hänga ihop någorlunda. Jag undrar vad ni tycker? Jag vill att min dotter ska känna sig trygg. Går ert barn eller du själv i en bra skola?

Är det inte så att om man bor i en viss kommun så ska man gå i den skolan som ligger i den kommunen (eller den skolan som ligger närmast där man själv bor)? Det jag menar är att man kan väl inte direkt välja vilken grundskola man vill/ska gå i?

 

Så som jag har fattat så finns det alltid mobbning & förtryck hur än stor skolan är. Själv när jag gick i grundskolan så gick jag i en relativt stor skola med många lärare & där nästan alla elever hade gymnasiebehörighet efter dom gick ut 9an.

 

Visst är det så att man bör gå i en skola som ligger i den kommunen man själv bor i. I första hand är det så det är. Men ibland, när det gäller grundskolor som har speciella inriktningar osv, så kan man börja i en skola i en annan kommun. Det är inte lika vanligt och i första hand börjar man ju i en skola i sin kommun. När barnet själv vill byta skola för att barnet inte trivs eller blir mobbat eller på grund av något annat, så brukar andra kommuner göra så att man får välja skola efter egna önskemål.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...