Knewt Skrivet 7 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2009 Men kan försöka hjälpa dig på traven, det enda jag kan om kodning av hemsidor och så är: Du måste kunna PHP och CSSL sedan HTML.Man börjar med HTML, och det är det enda man behöver för att göra en simpel hemsida. Om du sen vill kunna utveckla sidan designmässigt så finns CSS (utan L) till hands. PHP är till för att koda funktioner och dylikt, det är alltså inget måste. Men det behövs om man ska ge sig på att koda communitys och annat sånt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 (redigerat) Sök på Google om du vill få fram något, kan dock inte hjälpa dig. Men kan försöka hjälpa dig på traven, det enda jag kan om kodning av hemsidor och så är: Du måste kunna PHP och CSSL sedan HTML. vad är CSSL? :rolleyes: Enligt google är det Computer Society of Sri Lanka. Så man måste nog lära sig där. Redigerat 8 Januari 2009 av Payback Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 (redigerat) Sök på Google om du vill få fram något, kan dock inte hjälpa dig. Men kan försöka hjälpa dig på traven, det enda jag kan om kodning av hemsidor och så är: Du måste kunna PHP och CSSL sedan HTML. vad är CSSL? :rolleyes: Enligt google är det Computer Society of Sri Lanka. Så man måste nog lära sig där. Jag tror att det är en light-variant av språket. CSS Lite. Det är ju poppis med Lite just nu vad jag märkt. Jag skämtar så klart. :) Men det finns ju faktiskt redan en klistrad tråd med nästan samma rubrik. Den som sedan vill lära sig mer än vad som finns på just de sidor som nämns hittar antagligen vad denne söker. Annars vore det konstigt tycker jag. Redigerat 8 Januari 2009 av PunkArne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Sök på Google om du vill få fram något, kan dock inte hjälpa dig. Men kan försöka hjälpa dig på traven, det enda jag kan om kodning av hemsidor och så är: Du måste kunna PHP och CSSL sedan HTML. vad är CSSL? :rolleyes: Enligt google är det Computer Society of Sri Lanka. Så man måste nog lära sig där. Jag tror att det är en light-variant av språket. CSS Lite. Det är ju poppis med Lite just nu vad jag märkt. Jag skämtar så klart. :) Men det finns ju faktiskt redan en klistrad tråd med nästan samma rubrik. Den som sedan vill lära sig mer än vad som finns på just de sidor som nämns hittar antagligen vad denne söker. Annars vore det konstigt tycker jag. Ja, om det nu skulle ske ett sådant mirakel att en person som ännu inte lärt sig konsten att googla skulle få för sig att avancera i sitt hemsidekodande :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Sök på Google om du vill få fram något, kan dock inte hjälpa dig. Men kan försöka hjälpa dig på traven, det enda jag kan om kodning av hemsidor och så är: Du måste kunna PHP och CSSL sedan HTML. vad är CSSL? :rolleyes: Enligt google är det Computer Society of Sri Lanka. Så man måste nog lära sig där. Jag tror att det är en light-variant av språket. CSS Lite. Det är ju poppis med Lite just nu vad jag märkt. Jag skämtar så klart. :) Men det finns ju faktiskt redan en klistrad tråd med nästan samma rubrik. Den som sedan vill lära sig mer än vad som finns på just de sidor som nämns hittar antagligen vad denne söker. Annars vore det konstigt tycker jag. Ja, om det nu skulle ske ett sådant mirakel att en person som ännu inte lärt sig konsten att googla skulle få för sig att avancera i sitt hemsidekodande :P Just det. Om man inte kan lista ut något själv, t ex att googla så lär man sig troligtvis inte mer än HTML och kanske CSS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Html kan man lära sig enkelt själv men css det är lite svårare. Fall du ska göra en guide gör en om css då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 16 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2009 CSS är inte svårare än HTML. Det är lika lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.