Hoppa till innehåll

Shutdown Kör!


t00ncheat

Rekommendera inlägg

Hej undrar vad man ska skriva i kör för att den ska komma upp en ruta att datorn stänger av sig om en viss tid. Har använt mig av det förut men kommer inte ihåg vad jag ska skriva. Den heter ungefär nått i stil med shutdown -s -m eller nått sånt. Det finns också en som avbryter den man skriver nått i kör då å. Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej undrar vad man ska skriva i kör för att den ska komma upp en ruta att datorn stänger av sig om en viss tid. Har använt mig av det förut men kommer inte ihåg vad jag ska skriva. Den heter ungefär nått i stil med shutdown -s -m eller nått sånt. Det finns också en som avbryter den man skriver nått i kör då å. Nån som vet?

"shutdown -t 60" stäger av datorn om 1 minut

"shutdown -a" avbryter avstängning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

C:\Documents and Settings\***********>shutdown /help
Syntax: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datornamn] [-t xx] [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

        Inga argument           Den här dialogrutan visas (samma som -?)
        -i                      Visa användargränssnitt. Detta måste vara första alternativ.
        -l                      Logga ut (kan ej användas med alternativet \m)
        -s                      Stäng av datorn
        -r                      Stäng av och starta om datorn
        -a                      Avbryt avstängning
        -m \\datornamn          Namnet på en fjärrdator som ska stängas av/startas om eller där åtgärden ska avbrytas
        -t xx                   Timeout för avstängning, uttryckt i sekunder
        -c "kommentar"          Kommentar för nedstängningen (högst 127 tecken)
        -f                      Avslutar progam som körs utan varning
        -d [u][p]:xx:yy         Orsakskod för avstängningen
                                u anger användarkod
                                p anger planerad nedstängning
                                xx är övre orsakskod (positivt heltal som är mindre än 256)
                                yy är nedre orsakskod (positivt heltal som är större än 65536)

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Hej undrar vad man ska skriva i kör för att den ska komma upp en ruta att datorn stänger av sig om en viss tid. Har använt mig av det förut men kommer inte ihåg vad jag ska skriva. Den heter ungefär nått i stil med shutdown -s -m eller nått sånt. Det finns också en som avbryter den man skriver nått i kör då å. Nån som vet?

"shutdown -t 60" stäger av datorn om 1 minut

"shutdown -a" avbryter avstängning

 

Öppna "Anteckningar". Skriv in shutdown -s -t 60 - c "Haha looser, nu kommer datorn dö"

Spara sedan anteckning med filnamnet .bat

Sedan så om man klickar på den så kommer rutan fram

Gå in på CMD shutdown -a

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[program] /? är enklaste och snabbaste vägen att få fram manualen. Om du vill göra vad vissa här kallar "fake virus" så kan du göra en batfil som lägger till en nyckel i Run i registret med den strängen som värde. Inte kul för den ovane.

Redigerat av PunkArne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...