PunkArne Skrivet 18 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2009 Om de kommer hålla sig levande vore ju bra. Mindre kul om de skulle försättas i konkurs titt som tätt. De har inte heller bra priser längre. Förut var de aldrig dyrare än komplett på något de hade vad jag minns.vi får se, dom har ju bytt ägare. och dom kanske moste få in lite pengar innan dom kan börja sänka priserna :) Same name, different shit. Ny ägare med höga priser. Det låter ju inte bra. Varför ska man vända sig till dem om det finns bättre ställen som komplett.se och inet.se? Den enda anledningen att handla från datorbutiken.com förut var att de hade 5kr billigare än konkurrenterna på allt. Japp, de var en femma på alla grejer som skiljde! iställer för 306kr hade de 301kr och istället för 890kr hade de 885kr! Jag beställde ett grafikkort av dem innan de gick i konkurs. Efter en vecka gick det integrerade nätverkskortet paj. Några dagar senare fungerade inte pci-express-platsen och därmed fungerade inte grafikkortet. Kollade på deras hemsida hur man kunde få hjälp. Det stod sammanfattat att de inte ville bry sig utan lade ifrån sig bördan på tillverkaren. Inte precis som konsumentköplagen säger... det ska ju stå "Skicka in varan så fixar vi felet/skickar en ny vara". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 18 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2009 Om de kommer hålla sig levande vore ju bra. Mindre kul om de skulle försättas i konkurs titt som tätt. De har inte heller bra priser längre. Förut var de aldrig dyrare än komplett på något de hade vad jag minns. vi får se, dom har ju bytt ägare. och dom kanske moste få in lite pengar innan dom kan börja sänka priserna :) Same name, different shit. Ny ägare med höga priser. Det låter ju inte bra. Varför ska man vända sig till dem om det finns bättre ställen som komplett.se och inet.se? Den enda anledningen att handla från datorbutiken.com förut var att de hade 5kr billigare än konkurrenterna på allt. Japp, de var en femma på alla grejer som skiljde! iställer för 306kr hade de 301kr och istället för 890kr hade de 885kr! Jag beställde ett grafikkort av dem innan de gick i konkurs. Efter en vecka gick det integrerade nätverkskortet paj. Några dagar senare fungerade inte pci-express-platsen och därmed fungerade inte grafikkortet. Kollade på deras hemsida hur man kunde få hjälp. Det stod sammanfattat att de inte ville bry sig utan lade ifrån sig bördan på tillverkaren. Inte precis som konsumentköplagen säger... det ska ju stå "Skicka in varan så fixar vi felet/skickar en ny vara". Byggde ihop en dator på deras nya hemsida, den kostade ungefär dubbelt så mycket som en likadan jag köpte på Komplett.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.