JosJuice Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Precis som titeln säger: Vad vill du se i generation 5 av Pokémon-spelen? Själv vill jag gärna se Contests online, och fler roliga minispel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Jag vill gärna se att dom tröga pokemonen från Ruby Sapphire - Pearl och nånting försvinner. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fubbis Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Hhhhmmmmm.........jag vill se Wirless(stavning)/online item trading. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jay Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Jag vill att man ska kunna gå ner i level och att man inte ska kunna bli övermäktig, taktiken i striderna ska spela väldigt stor roll. Man ska även kunna ha fler än 4 attacker per pokémon och det ska inte vara pp för varje attack. Man ska ha en total pp och då ska dom bra attackerna ta mer pp än dom dåliga. Man ska kunna bestämma vilken stad man ska börja i och det ska inte spela någon roll i vilken ordning man möter gymledarna. Spelet ska kunna spelas online och då finns det flera servers så att det inte blir hur mycket folk som helst och på något sätt ska det styras så att det inte blir för lite heller. Man ska kuna bli gymledare själv och då ska en AI styra gymstriderna gubbe då man inte spelar eller då man har varit borta från gymmet för länge. 3D bilden ska bort, man ska bara se snett uppifrån som det har varit i alla tidigare spel. Om det är möjligt så vill jag att leveln inte ska finnas, det ska vara olika mätare för olika egenskaper och då ska det finnas ett max och ett minimum för varje pokémon och egenskap. Naturen styr vad som är max och minimum. EV träningen ska träna upp egenskaperna och om man inte tränar på länge så går mätarna neråt så att man blir svagare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fubbis Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Aahhh! Och så vill jag att det ska bli olika väder för årstiderna te.x snö på vintern och att det ska vara soligt och regnigt lite var som helst.(altså att det ändrar sig) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TeQ Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2009 Jag vill inte att pokemonen ska ha levlar. Den ska vara en pokemon som blir bättre (eller sämre) som i serien jag såg för ett antal år sen... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jos Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2009 Jag vill att det ska vara Wi-Fi i underground. Man ska kunna ha fler pokemon i sin party och att man ska kunna klä sin kille/tjej. Sen är jag rätt nöjd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Att man ska kunna fånga starter-Pokèmonen, att man inte behöver sätta Pokèmon i olika ordning för att få legendariska, att för att fånga en Pokèmon ska den vara fainted, att man kan ha fler Pokèmon i partyt, man ska kunna ha fler attacker per Pokèmon, kunna få mer än en Master Ball, man kan ha Pokèmon ute utan att man slåss m.m. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg