dalslund Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Skrivet 6 Januari 2009 Hejsan nu är det såhär att jag har köpt ett extern ljudkort . Och anslutit till min dator, jag har kopplat in allt sånt rätt med andra ord jag får ljud i gitarren. Men när jag ska använda "dator V-ampen" Guitar rig, så kommer ljud in , men inte ut. Altså mätarn i programmet visar att den hör gitarren, men ger mig inte ljud med de nya efekterna tillbaka. Jag hör själv gitarrens normala ljud genom högtalarna. Jag testade i progammet "Revalver MK " som är gjort av "peavey" och då funkade det . Fast Guitar rig är ju dock bättre med fler effekter ( tank bara dock också ). Därför vill jag det ska funka. Någon som vet? Tacksam för svar Dalslund Citera
shoobree Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Skrivet 6 Januari 2009 Kolla inställningarna i programmet? Citera
dalslund Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 6 Januari 2009 Det har jag gjort, Ljud in ska vara via det externa ljudkortet Och ljud ut ska vara via det externa ljudkorten, vilket jag valde i det andra programmet, Men funkar inte ändån. Som sagt den visar att den får ljud in, men inte ljud ut till att ge mig tillbaka det jag behöver ( effekterna e.tc ) Jag hör gitarren normalt fast det är inte via programmet utan via högtalarna som är kopplade till det externa ljudkortet Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.