Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Att Fixa Ip Adressen Till Source Dedicated Server


Gäst nfskillen
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst nfskillen

Ne det står typ connection to steam server successful typ vet inte men typ så sen när jag skriver masterserver saken så står det "already in list" typ så det är inget fel med det men asså hur f*n får man in rätt ip svårt men nästan alla sitter bakom router antar jag och många borde ha detta problem.... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ne det står typ connection to steam server successful typ vet inte men typ så sen när jag skriver masterserver saken så står det "already in list" typ så det är inget fel med det men asså hur f*n får man in rätt ip svårt men nästan alla sitter bakom router antar jag och många borde ha detta problem.... <_<

Det är inte alla som vill hosta en server till just detta spel. Därför är det inte många som kan svaret på frågan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ne det står typ connection to steam server successful typ vet inte men typ så sen när jag skriver masterserver saken så står det "already in list" typ så det är inget fel med det men asså hur f*n får man in rätt ip svårt men nästan alla sitter bakom router antar jag och många borde ha detta problem.... <_<

fattar inte hur du menar "vill bara ha hjälp med att ändra ip på servern" ip adressen är samma som din dator som bara din isp kan ändra (eller?)

 

om dina kompisar kan komma in så ska det inte vara några problem

och om du inte hittar den i listan så kan det vara så att man behöver refresha några gånger extra + det tar tid innan man kommer in i listan. (för mig ~20-30min)

förklara gärna hur du menar med att byta ip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nfskillen

okej med att ändra ip menar jag att : få min server att använda min internet ip så den står i serverinfon. min interna ip man kan ju inte connecta till den. bara mitt internet ip för om i steam mina vänner trycker friends så kan dom inte joina för att steam tror att den ska conenct min interna ip för det är den som står i info:n det måste stå min internet ip.... i princip my problem fattade ni ??

Redigerat av nfskillen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej med att ändra ip menar jag att : få min server att använda min internet ip så den står i serverinfon. min interna ip man kan ju inte connecta till den. bara mitt internet ip för om i steam mina vänner trycker friends så kan dom inte joina för att steam tror att den ska conenct min interna ip för det är den som står i info:n det måste stå min internet ip.... i princip my problem fattade ni ??

'

nepp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nfskillen

 

nehe okej nu f*n ska det bli tydligt min server denväljer att dens ip ska vara min dators ip men den går ju inte joina

steam tar samma ip som servern och försöger skicka folk till men det går inte för att den ip:n finns inte som internet ip

så alltså måste min server fatta att den ska ta min internet ip me som server ip .. hur gör man så den fattar det ?? tydligare ? :P

Redigerat av nfskillen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nehe okej nu f*n ska det bli tydligt min server denväljer att dens ip ska vara min dators ip men den går ju inte joina

steam tar samma ip som servern och försöger skicka folk till men det går inte för att den ip:n finns inte som internet ip

så alltså måste min server fatta att den ska ta min internet ip me som server ip .. hur gör man så den fattar det ?? tydligare ? :P

blev bara svårare nu. ditt problem är att den inte finns i steam master server list eller? för om du har port 27015 öppen så ska det inte vara några problem. o i server concolen står det ex 192.168.1.104:27015 . det ska vara så. kan inte hjälpa mer annars, kanske en screenshot?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nfskillen

Jaha svårare :huh: jaja men jag vill att min server visar min internet ip annar går det inte connecta från listan...

för den connectar den ip som står på servern som blir min dator ip men vill att det ska bli min internet ip

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha svårare :huh: jaja men jag vill att min server visar min internet ip annar går det inte connecta från listan...

för den connectar den ip som står på servern som blir min dator ip men vill att det ska bli min internet ip

går inte att ändra så. servern har host datorn ip thats it

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nfskillen

okej trist som f*n att det inte gick trodde gick för hur många css serverar som det finns ca 12 000 så menar du att då måste alla dom inte sitta bakom router... :huh: <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej trist som f*n att det inte gick trodde gick för hur många css serverar som det finns ca 12 000 så menar du att då måste alla dom inte sitta bakom router... :huh: <_<

det funkar med router... ska bara vara port 27015 o sen klart fast om den inte kommer upp i listan så har du gjort ngt fel.

kan inte hjälpa så mtk då jag aldrig haft problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...