Musten Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 (redigerat) Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? Redigerat 9 Januari 2009 av Katt Citera
CeZ Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Antar att du vill ha en HDMI sladd från xboxet som sen går via en adapter in i skärmen som DVI men ändå få ljudet någon annanstans? Isåfall kan du kanske köra in DVI sladden i datorn istället och också ta ljudet från datorn till dina högtalare? Citera
Musten Skrivet 9 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Men kan jag då få bild från skärmen? Citera
ArgSnickare Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Citera
Musten Skrivet 9 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Citera
ArgSnickare Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Citera
Musten Skrivet 9 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Ska den röda och vita sladden in i en adapter som sen går in i Xboxet eller? Citera
CeZ Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Men kan jag då få bild från skärmen?Efter att ha tänkt efter lite tror jag inte min teori går eftersom jag är ganska säker på att portarna på datorn bara kan skicka signaler, inte ta emot. Dumt av mig. Citera
ArgSnickare Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Skrivet 10 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Ska den röda och vita sladden in i en adapter som sen går in i Xboxet eller? nej, den röda och vita kabeln ska in i den röda och vita ingången i adaptern, sen ska sladden från dina hörlurar in i den gröna sidan av adaptern. Citera
Musten Skrivet 10 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 10 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Ska den röda och vita sladden in i en adapter som sen går in i Xboxet eller? nej, den röda och vita kabeln ska in i den röda och vita ingången i adaptern, sen ska sladden från dina hörlurar in i den gröna sidan av adaptern. Öhh, jag förstår inte. Du kanske pratar om den där VGA kabeln? Citera
ArgSnickare Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Skrivet 10 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Ska den röda och vita sladden in i en adapter som sen går in i Xboxet eller? nej, den röda och vita kabeln ska in i den röda och vita ingången i adaptern, sen ska sladden från dina hörlurar in i den gröna sidan av adaptern. Öhh, jag förstår inte. Du kanske pratar om den där VGA kabeln? Nej. Jag vet inte hur jag ska förklara så att du förstår... Citera
Musten Skrivet 10 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 10 Januari 2009 Tjena, snart ska jag köpa mitt Xbox 360 som då är 60 GB versionen med HDMI, och då undrar jag... Ska använda min datorskärm istället för min kassa TV, och min skärm har ju en DVI och an VGA port. Det finns ju en speciell sladd som är för VGA som man kopplar mellan skärmen och Xboxet och sedan ljud kablar som man kan koppla till t.ex sina högtalare. Nu undrar jag om det finns någon sladd för DVI? Jag vet att det finns adaptrar m.m men då så får man ju inget ljud. Vill helst koppla mitt Xbox till DVI porten och samtidigt till mina högtalare också så att jag kan få ljud. Går det? Och isåfall hur? Förlåt för en väldigt dåligt formulerat tråd, men jag är lite trött. Hoppas ni förstår. Edit: Jag vet inte, men går det att koppla in vanliga hörlurar i Xbox 360? För att koppla in hörlurar så ska den röda och vita ljudkabeln gå in i en sån adapter som jag postar bild på och hörlurarna ska gå in i andra sidan ;) Okej, men kan man använda USB hörlurar? DVS att man kopplar in dom i ett av USB uttagen Testa, kan inte skada. Ska den röda och vita sladden in i en adapter som sen går in i Xboxet eller? nej, den röda och vita kabeln ska in i den röda och vita ingången i adaptern, sen ska sladden från dina hörlurar in i den gröna sidan av adaptern. Öhh, jag förstår inte. Du kanske pratar om den där VGA kabeln? Nej. Jag vet inte hur jag ska förklara så att du förstår... Förklara allt från början. Den där adaptern du postade bild på t.ex. Hur ska man få ljud ifrån xboxet med den? Finns det en speciell sladd som går från xboxet med sån röd och vit sladd eller? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.