TiredRacoon Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 "För att förstå klockan måste du först förstå siffrorna på den" Blir du bara tillräckligt bra på mattens smådelar så kommer de större bitarna inte vara lika jobbiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Om inget annat hjälper klarar man ju sig alltid med en bra miniräknare.Nej det gör man inte. För att kunna få hjälp utav en miniräknare så måste man förstår hur man ska räkna.Man kan inte ge en 15-åring unge som aldrig räknat ekvationer, ge honom en miniräknare och förvänta sig att han ska klara ekvationen. Så för att en miniräknare ska vara till hjälp, så måste man kunna tekniken att räkna ekvationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 (redigerat) Om inget annat hjälper klarar man ju sig alltid med en bra miniräknare.Nej det gör man inte. För att kunna få hjälp utav en miniräknare så måste man förstår hur man ska räkna.Man kan inte ge en 15-åring unge som aldrig räknat ekvationer, ge honom en miniräknare och förvänta sig att han ska klara ekvationen. Så för att en miniräknare ska vara till hjälp, så måste man kunna tekniken att räkna ekvationen. Det säger väl sig självt att jag inte var helt seriös med det där inlägget. Det är väl klart att man inte kan räkna ut typ... kvadratrötter eller nåt sånt utan att veta hur man gör. Kvadratrotsknappen är inte särskilt självförklarande, heller. Seriöst, då. Om jag måste. Du säger att du gillar teknik, och ska man hålla på med programmering av robotar och liknande kan jag tänka mig att viss mattekunskap skulle komma väl till pass, så du lär helt enkelt lära dig lite. Prata med din lärare om du har det svårt, det går alltid att ordna något som är bäst för en själv. ;) Redigerat 15 Januari 2009 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Robotar? Ungen är väl 12 som äldst. Alla småungar gnäller om matte hela j*vla tiden istället för att bara plocka fram en jäva bok och faktiskt lära sig det. Prata med en (Med rädsla för varning existerar denna svordom endast i våra huvuden) lärare och försök att faktiskt lyssna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.