Hoppa till innehåll

Konspirationsteorier


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För det första: Allt det här är teorier, så om någon på Wikipedia skriver på sidan Konspirationsteorier "Jag tror att det är Simpsons som försöker få världsdomination blablalblabla" så funkar det, det är en teori. Det kvittar dock om den är seriös eller oseriös, ändå en fungerande teori om man har en någorlunda vettig förklaring varför.

 

TEORIER och FAKTA är det en stor skillnad på ;)

 

fishmaster: Jag tror det kvittar ändå, då Aspartam har bevisats att det kan ha större cancer-risk, men hindrar det folk från att dricka och äta det ändå? Kolla bara på USA, Light cola etc. är vardag för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Allt det här är teorier, så om någon på Wikipedia skriver på sidan Konspirationsteorier "Jag tror att det är Simpsons som försöker få världsdomination blablalblabla" så funkar det, det är en teori. Det kvittar dock om den är seriös eller oseriös, ändå en fungerande teori om man har en någorlunda vettig förklaring varför.

 

TEORIER och FAKTA är det en stor skillnad på ;)

 

fishmaster: Jag tror det kvittar ändå, då Aspartam har bevisats att det kan ha större cancer-risk, men hindrar det folk från att dricka och äta det ändå? Kolla bara på USA, Light cola etc. är vardag för dom.

Så att säga att familjen Simpsons försöker få världsdomination är en teori med vettiga grunder enligt din åsikt?

Det var ifall så jag fattade av dit inlägg. Själv tycker jag att man inte ska använda Wikipedia som källa även om det gäller teorier eller fakta.

 

Vettiga teorier studeras och diskuteras av forskare, inte vanliga lekmän.

Självklart kan lekmän diskutera olika teorier men jag hoppas du fattar vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Allt det här är teorier, så om någon på Wikipedia skriver på sidan Konspirationsteorier "Jag tror att det är Simpsons som försöker få världsdomination blablalblabla" så funkar det, det är en teori. Det kvittar dock om den är seriös eller oseriös, ändå en fungerande teori om man har en någorlunda vettig förklaring varför.

 

TEORIER och FAKTA är det en stor skillnad på ;)

 

fishmaster: Jag tror det kvittar ändå, då Aspartam har bevisats att det kan ha större cancer-risk, men hindrar det folk från att dricka och äta det ändå? Kolla bara på USA, Light cola etc. är vardag för dom.

Så att säga att familjen Simpsons försöker få världsdomination är en teori med vettiga grunder enligt din åsikt?

Det var ifall så jag fattade av dit inlägg. Själv tycker jag att man inte ska använda Wikipedia som källa även om det gäller teorier eller fakta.

 

Vettiga teorier studeras och diskuteras av forskare, inte vanliga lekmän.

Självklart kan lekmän diskutera olika teorier men jag hoppas du fattar vad jag menar.

 

Kanske ett dåligt exempel, men jag hoppades du skulle förstå också ;)

 

Aja, fattar också hur du menar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

angående världsdominationen tror jag att den redan finns bara att vi inte är medvetna om den. jag menar, alla med lite samhällsinsikt inser ju att det inte finns några nationer och att "usa" redan äger hela jorden eftersom de mer eller mindre kan (om de vill) göra vad som helst. och eftersom de redan äger hela jorden finns det ingen mening med att förena alla "nationer" eftersom de redan inofficiellt är förenade. "USA" "äger" ju mer eller mindre FN och Världsbanken, två stora "internationella" institutioner med otroligt mycket makt. det är svårt att definiera världsdomination.

 

det är bara att kolla på lågkonjunkturen vi har här i SVERIGE för att inse hur beroende och fängslade vi är av "usa"

USA äger inte DPRK, och Kina äger USA. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Allt det här är teorier, så om någon på Wikipedia skriver på sidan Konspirationsteorier "Jag tror att det är Simpsons som försöker få världsdomination blablalblabla" så funkar det, det är en teori. Det kvittar dock om den är seriös eller oseriös, ändå en fungerande teori om man har en någorlunda vettig förklaring varför.

 

TEORIER och FAKTA är det en stor skillnad på ;)

 

Beror på, gravitationen är en teori, men jag tror inte någon här skulle försöka motsäga the Theory of Gravity

Teorier är baserade på fakta, men finns för att försöka förutsäga något, t ex..

"Jag tror att denna sten kommer falla genom vattenytan ner till bottnen"

Innan man testat finns det ju inga absoluta bevis i närheten, så det är en teori, eller okej en hypotes

 

Många konspirationsteorier är byggda på historien och fakta, vissa säger ju att 9/11 var anlagd av amerikanska staten för ekonomiska orsaker, vad bygger teorin på?

Att det var mer eller mindre tomt i byggnaderna JUST den dagen,

att flygvapnet passande nog hade en övning om flygplanskapare JUST den dagen,

att byggnaden föll ihop PRECIS som en byggnad som rivs av anlagda sprängmedel,

att Hitler [enligt vissa] gjorde samma sak och skyllde på judarna, för att öka sitt inflytande över folket

 

 

fishmaster: Jag tror det kvittar ändå, då Aspartam har bevisats att det kan ha större cancer-risk, men hindrar det folk från att dricka och äta det ändå? Kolla bara på USA, Light cola etc. är vardag för dom.
Allting verkar ha en ökad cancerrisk nuförtiden, snart blir vi väl varnade för att läsa om cancer?

"Studier visar på att ökad hjärnaktivitet rörande cancer och dess symptom kan få hjärnan att utveckla egen cancer, visar en studie av Dr. N. Aiv"

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fishmaster: Jag tror det kvittar ändå, då Aspartam har bevisats att det kan ha större cancer-risk, men hindrar det folk från att dricka och äta det ändå? Kolla bara på USA, Light cola etc. är vardag för dom.

Allting verkar ha en ökad cancerrisk nuförtiden, snart blir vi väl varnade för att läsa om cancer?

"Studier visar på att ökad hjärnaktivitet rörande cancer och dess symptom kan få hjärnan att utveckla egen cancer, visar en studie av Dr. N. Aiv"

 

 

Jag har druckit mängder med aspartam. i elva år har jag druckit varje dag drycker som innehåller aspartam. Jag har inte cancer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara en fråga AREA 51 verklig eller falsk.... finns det utomjordingar usa har hållt undan för oss och isåfall varför

Area 51 existerar, det vet man säkert. ;) Vad de gör där är dock en annan sak. Varför amerifagsen skulle hålla utomjordingar undan från oss är kanske för att i hemlighet ta all teknologi själva för krigsföring eller kanske för att det skulle bli kaos i världen.. Vem vet, dessa utomjordingar kanske är fientliga?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara en fråga AREA 51 verklig eller falsk.... finns det utomjordingar usa har hållt undan för oss och isåfall varför

Area 51 existerar, det vet väl de flesta, men de utvecklar hemliga flygvapen

 

Gjorde en lång tråd om Area 51 för länge, längesen..

 

Inget är påbevisat, den kan innehålla i princip vadsomhelst, men vad får just DIG att säga med säkerhet att dom utvecklar hemliga flygvapen? Källor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...