Hoppa till innehåll

Router Problem


Simontheking
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag skulle vilja ha hjälp med min nyköpta router och problemet är att den inte öppnar några portar hur jag än gör.

 

.....Modem

.........|....

......Router

..../..........\...

Laptop | Sationär

 

Så har jag mina servrar som portarna måste öppnas åt ligger på laptopen.

 

DMZ Host fungerar inte över huvudtaget och det går inte att öppna portar. Jag har en "D-Link Dir-120"

 

Har satt på Dmz host och valt rätt datorn som ska öppnas men när jag går in på Canyouseeme.org så är inte portarna öppna. Internet fungerar perfekt men det är som sagt portarna som vägras öppnas och DMZ vägrar heller göra nån nytta.

 

Vad ska jag göra? /Mvh Simon

 

Ger bort alla mina fuskamynt till den som lyckas att hjälpa mig att få detta att funka.

Redigerat av Simontheking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja ha hjälp med min nyköpta router och problemet är att den inte öppnar några portar hur jag än gör.

 

.....Modem

.........|....

......Router

..../..........\...

Laptop | Sationär

 

Så har jag mina servrar som portarna måste öppnas åt ligger på laptopen.

 

DMZ Host fungerar inte över huvudtaget och det går inte att öppna portar. Jag har en "D-Link Dir-120"

 

Har satt på Dmz host och valt rätt datorn som ska öppnas men när jag går in på Canyouseeme.org så är inte portarna öppna. Internet fungerar perfekt men det är som sagt portarna som vägras öppnas och DMZ vägrar heller göra nån nytta.

 

Vad ska jag göra? /Mvh Simon

 

Ger bort alla mina fuskamynt till den som lyckas att hjälpa mig att få detta att funka.

har du testa på ngt annat sätt än canyouseeme.org? för den sidan är konstig för mig.

även om jag har en port öppen o folk kommer in så står det (på sidan) att porten ä stängd. iaf du inte testat på ngt annat sätt så gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kolla på denna sidan (följ stegen)

*Suck* Jag vill inte veta HUR man forwordar portar.. Det vet jag redan :P Jag får inte dom att funka ändå :/ Inte DMZ host heller -.-

 

Hade det varit så lätt att jag hade kunnat forworda portarna bara sådär så hade jag löst det men som sagt.. det är inte det som är problemet ;D

Redigerat av Simontheking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kolla på denna sidan (följ stegen)

*Suck* Jag vill inte veta HUR man forwordar portar.. Det vet jag redan :P Jag får inte dom att funka ändå :/ Inte DMZ host heller -.-

 

Hade det varit så lätt att jag hade kunnat forworda portarna bara sådär så hade jag löst det men som sagt.. det är inte det som är problemet ;D

 

tänkte att det kanske blev fel någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det ett adsl du skaffat? Är det inte så att adsl:et kanske har en inbyggd router då?

För så var det på mitt adsl dock, jag fick ställa den i bryggat läge, sen fungerade det perfekt.

Jag har ett vanligt Comhem bredbands abbonemang med ett modem som man fick skickat på posten. Det är inte en massa portar bakom på den iaf så då antar jag att det inte är det :P

 

På tal om windowsbrandväggen så är den av. Har en vana av att inte använda pga att den blockar en hel del saker.

 

 

Okej. Det verkar som det är min No-ip adress som strular upp allt. Kan få servern att funka nu om jag använder min ip som adress.

 

Har fixat allt nu.. Jag var tvungen att gå in på routern och gå in på Dynamic DNS och använda Dlinks kiss hemside DNS adress.. men men.. sånt man får ta ;D (dlinkddns.com)

Redigerat av Simontheking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...